måndag 1 juni 2020

Nu är det bara ogjort!



Den uråldriga frågan kommer idag att få ett svar! 17/6 tentar vi av Svenska 2 och innan dess ska vi repetera allt som kursen så att jag inte kuggar och måste gå igenom den här kursen en tredje gång (vad jag hatar med Hermods, lärarna är sällan fysiskt närvarande och kan återkoppla). 

Just nu pratade vi om att jag behöver bli lite bättre på att resonera, på att mer utförligt och nyanserat berätta, resonera och utreda saker, just här då angående de nordiska språken. Piece of cake egentligen, jag är ganska intresserad av språk, det har varit benhårt med svenskan och än är jag väl inte klar heller, jag har ju fortfarande Svenska 3, men att veta att det enda lärarna klagar på i min essä är mina stavfel känns ändå väldigt bra, korrekturläsa kan jag, men jag gjorde inte det just då, då det var väldigt sent på natten eller kanske tidigt på morgonen. Jag satt uppe till 05:30 och hade faktiskt till det hyfsat. 

Nu är det snart dags att tenta av det och den uråldriga frågan är väl "Will it tenta?" Det är väl det vi ska snacka om! 

Jag ska nu läsa på mer om litterär analys, skriva ut alla mina uppdrag och kolla igenom dem, så att jag inte missat något, sedan kan jag tenta allt inom ett par veckor. Riktigt glädjande och jag hoppas att det kommer att gå vägen nu! Eller hoppas, jag vet att det kommer gå vägen, förhoppningsvis slipper vi sommargästerna i år så plugga hinner jag! 😀
Sedan kan jag äntligen ta tag i Svenska 3!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...