lördag 27 juni 2020

Kvalitetslördag med Tigris

Idag blev det äntligen lite svalare och vi kunde ägna vårt lilla krypin i växthuset lite tid. Idag har jag mest läst och spånat på en gammal barnvävstol som jag ska göra om till en lite mindre sortens bordsvävstol. 

Eftersom jag inte vill vara med om vad jag var med om förut i veckan har jag alltid något att dricka med mig när jag sitter här, annars kanske det blir värmeslag och det vill jag ärligt talat inte ha. Ej heller yrsel, illamående och annat sat.



När min syster var ungefär 6-7 år fick hon en liten vävstol av pappa i present. Jag fick troligen en vävram som jag inte vet var den tog vägen, jag trodde inte den här heller var kvar, men den var det och nu ska den renoveras upp, innan KATTEN kan anv... Innan jag kan använda den till mitt lilla pyssel. Vad det blir tänker jag visa senare. 



Och jag vet att jag läser nästan straffbart långsamt, men eftersom jag inte kan åka och lämna igen den ännu får det väl vara så då. "Österhus brinner" är nummer två i Frösötriologin och jag gillar den verkligen. Aksel Lindström har ett säreget sätt att skriva på. I Svenskan ska jag skriva en styrd argumenterande text, men om vad vet jag inte riktigt, kanske om varför Frösötriologin känns mer korrekt än den amerikanska serien Vikings? Jag vet ärligt talat inte, och det stör mig. Inte kan jag hitta lärarna innan semestern är slut heller. Alltid någon sak som gnager i min bak liksom.  Idag läggs fokus på svenskan och boken i alla fall. Måste få något ur händerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...