måndag 22 juni 2020

Nu återstår att få bort de allra sista ärren.



Igår blev det äntligen en liten studentfest med mys i trädgården med grannen, inget märkvärdigt, men för mig var det faktiskt det. Nästa lördag åker vi och tar lite mysiga bilder som jag kanske förärar er om ni har lite tur, man vet aldrig. 



Men en sak vet jag säkert. Nu kan både jag och min syster kalla oss behöriga. Nåjo, hon har lite högre behörighet då hon faktiskt är filkand i risk och krishantering. Jag kommer till filkand jag med, jag vet att jag är duktig och att allt elaka tungor sagt just varit vad elaka tungor sagt. Jag kanske ska vara glad över att jag inte alltid lyssnar på vad folk säger, i alla fall inte om det de säger är kvalificerat skitprat.  Nästa lördag drar vi till Frösön och fotograferar lite, det tycker jag att vi kan unna oss nu när det inte blir någon resa till Trondheim i år. Jävla Corona, men Frösön är faktiskt långt ifrån fel för min del. 


Var blir nästa anhalt? Ja, Svenska 3 ska jag ju ha, sedan ska jag småplugga resten av hösten tills COVIDcirkusen är över, sedan ska jag hoppa på en yrkesutbildning. Men just i detta nu ska jag damma av den här boken och "handbok i svenska språket" och så kör vi vidare därifrån! 

Och så ska jag läsa klart Frösötrilogin va, jag är nu på "österhus brinner" och där verkar jag ha kört fast i och med intensivpluggandet av Svenska 2. Det är kanske sånt som händer när man får en massa annat att läsa som man inte tänkt på när man började läsa den bok man börjat med. För min del var det 3 stycken och det var Frankenstein, Dracula och Fröken Julie. Sistnämnda tycker jag fortfarande är ganska intetsägande, eller kanske mer "Jaha, sånt Strindberg skriver typ jämt, det slutar alltid med att tjejen är losern!" Men ja, han var ju en svuren kvinnohatare, varför man nu ska hata någon bara för att den råkar vara född på ett visst vis. Jag förstår inte Strindberg, så är det väl bara, det finns andra  författare jag hellre läser. 

Nu säger man att det där är vanligt bland kvinnor att man inte riktigt gillar Strindberg, men vad fan, finns säkert andra stormästare -Selma Lagerlöf eller varför inte Aksel Lindström då? Nånting blir det väl kan jag tro... Nu ska jag kolla in uppgifterna för tisdagen, sedan hoppar jag nog i bingen medan det fortfarande är svalt nog. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...