lördag 30 maj 2020

I sommar går äntligen den förbannade eran i graven!!





I helgen fyllde jag en hel pappkasse med ihopknölade papperstussar från en svunnen tid. Mycket gamla "horokruxer" som jag egentligen gjort bäst om jag slängt redan då, men jag levde i en tid då inget fick förfaras och allt var ett minne. Idag har jag vuxit ur den vanan och slängt mycket skit, i synnerhet från "den" tiden.

"Den" tiden ja. Den är sedan länge ett minne blott nu när jag gjort ett hästjobb för att bli av med allt skit från mitt förflutna. Nu kan jag säga att jag äntligen har riktiga betyg. Kompletteringsstudier kan man göra senare i livet. Så ni som kom med mantrat "Gumman, det klarar du inte av!" Kan för det första inte ana vilken björntjänst ni gör folk när ni hamrar in sådant i huvudet på folk och ger dem ett låst mindset. Upprepar man en lögn tillräckligt ofta blir det sant. Men jag har alltid varit skeptisk till lögnare, så nu hoppas jag att era bittra ord smakar gott, för ni kommer att få äta upp allt ni sagt. För jag grejade det, jag "klarade av" det och den där muppen ni trodde att jag var fanns aldrig. Jag gjorde rätt som inte lyssnade det minsta på ert kvalificerade skitsnack. Jag lovar att fixa fram en snygg tallrik åt er.


Mössan har kommit, essän snart inne, och snart, mycket snart tentar jag Svenska 2!!
3'an kommer den med i sommar och jag är lyckligare än ett småbarn på julafton!

Idag är det dessutom väder att vara ute även om jag har svårt att tro att vi åker till Norge något i sommar, om ens i år. Jag får ta det så fort det går i stället, som det nu ser ut kan jag inte ens åka buss till Östersund utan att hamna i någons knä och det får man inte göra i nuläget.

Däremot började jag knyppla någon sorts blomma i veckan bara för att lära känna tekniken och det ser i alla fall ut att bli bra även om det ena blombladet inte fastnade ihop med det översta vilket var skit. Har fått lite mer garn nu så jag ska väl knyppla något mer framöver. Nu ska jag däremot njuta av sommaren och skriva färdig den där essän så att den blir värd att lämna in nu äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...