söndag 18 september 2022

Söndagens artvandring levererade höstbilder




Inte så många nya arter, en och annan trött fluga eller halvt insomnad växt, men jag är ändå nöjd med dagen. Idag har jag mest suttit inne och vilat upp mig utöver artvandringen, men i morgon ska det bli åka av, då börjar nämligen studierna igen.

Nåja, nästan, jag har bestämt mig för att göra lite annorlunda i år, nämligen läsa kurserna hemma innan jag registrerar dem, på så sätt behöver jag inte oroa mig speciellt mycket för deadline eller något annat.




Hösten är vacker om än växterna vissnar och vattendragen fryser. Det finns ju bra saker, till exempel att det finns goda skäl till att äta hemmagjord köttsoppa! 


Sedan finns det även skäl för att fika, men det gör det väl alltid? Kvällen avslutades med lite film och fika så klart. 

En chill söndag där vi mest varit med de våra, likväl värd att vara tacksam över. Idag är jag tacksam över att ha vuxit mentalt och att jag rör mig allt närmre ett liv utan traumatisering och annat skräp. Jag vågar hoppas på att jag är på väg någonstans och faktiskt då, någonstans dit jag vill vara på väg.

Sköt om dig därute!  Vet väl att även om vägen ibland känns som en omväg kommer du nå dina mål. När du väl gör det slår jag vad om att du kommer att tacka dig själv för att du gett dig chansen. Ha en underbar start på veckan!

❀Namaste🙏







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...