fredag 2 september 2022

Då var det fredag igen!


Idag har jag äntligen tagit mig för med att storstäda undervåningen så att den blir riktigt helgfin. Det var inte så farligt med röran, men det behövdes ändå eftersom det sällan blir tid för att städa när man aldrig är inne, i sommar har vi mest varit i växthuset, nere vid älven eller så på resande fot, så var det inte stökigt var det i alla fall dammigt och nu när höstrusket börjar komma är det ju gulligt att ha det mysigt inne så att inte höstdepressionen blir alltför påtaglig. Så efter att ha städat undervåningen hällde vi upp lite gott att dricka, spelade lite mysig musik och njöt av att inte mycket fattas oss egentligen.

Lite middag bestående av köttgryta mättade och smakade bra. Därefter tog vi en liten road trip och avslutade dagen med en film. Just idag kunde studierna vänta, men i morgon får jag lov att bygga en ny planering och se efter vad jag ska ha i min plugglåda nu i höst. Svenska 3 och Matte 1 är tanken, mest fokus på matte 1, då det känns viktigast att få matten gjord nu när jag lärt mig gilla den. Höstens planering är med andra ord klar, jag lär ha fullt upp med att hinna ikapp med allt jag tagit för mig. Hobbies lär hinnas med det med, jag har redan lite planer för nya småsagor och teckningar, sedan kanske det dyker upp något hantverksprojekt mellan varven, jag har lite på lut där.

Men störst fokus ska jag nog ändå lägga på att planera vad jag ska göra. Jag vill hinna med så mycket som möjligt så det är viktigt för mig att inte ta på mig något extra som tar mer än det ger. Jag tror ändå att hösten kommer bli riktigt bra, gula boken lär vara värvad innan allhelgona, så då kanske jag ska kontakta några som kan knåpa till ett litet prov där så att jag säkert kan ta Matte 1 utan att kugga som sist.

Men i morgon har jag i alla fall bestämt mig för att bära spisved. 10 kärror var tänkte vi få in i boden innan det var klart, så det lär bli en del att bära. Inget som är onyttigt för min fysiska hälsa, tvärtom, så jag ser fram emot det. Sedan ska det även städas på övervåningen så att det blir mysigt att vara också där nu till vintern.  Full fart alltså, nu tänkte jag koppla av innan sängen kallar. Sköt om er!
Namaste🙏



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...