tisdag 27 september 2022

När vädret är tråkigt får man roa sig inomhus.



Den senaste veckan har bjudit på regnrusk och gråväder, vilket betytt att man fått göra det bästa av situationen, så lite lavendel och hjärnstimulans har det fått bli, samt en och annan trevlig film. Förutom det har matlagningsintresset kommit tillbaka och en hel del idéer till hantverk har börjat komma upp.

Här har jag nu en liten hantverkslista för hösten och vintern:

  • Virkning, göra klart kompisprojektet
  • Testa att virka en liten Nils Holgersson.
  • Sy ett förkläde
  • Laga ett täcke jag inte fått till klart än.
  • Fortsätta med spetsen jag inte fick klar i sommar
  • Göra klart vänskapsbandet samt lära mig nya tekniker.
Förutom de här idéerna har jag planer för att återuppta Projekt Corona framöver. Det där stötte ju på patrull när jag inte hade alla saker som skulle till, sedan ska hon få sig en liten ansiktslyftning så fort jag har tid att ta hand om min lilla dalkulla. När allt är klart med detta tänkte jag börja lära mig något jag velat kunna sedan jag kom på att jag ville väva band och det är mönsterplockning, då det ser så otroligt kul ut. Det här görs i regel på bandgrind, men Corona är en leksandsstol, så det ska väl inte vara några problem med det. Men än så länge ligger det projektet på is eftersom alla delar inte finns där. Då kör jag hellre på med de projekt jag redan har tills de är klara.

Utöver handarbetsplanerna har jag alltså mest suttit och pluggat och sett på film eftersom det varit så trist väder. För regnigt för artvandring, men inte för regningt för att vintra in tomaterna vilket känns bra. Kan jag förlänga sommaren lite gör jag det och i morgon får familjen Aloe Vera komma in igen också. Tror inte de heller gillar vädret. Andra saker som ska in är möbeldynorna i växthuset samt ett par kärror pannved, så det blir lite mer att stå i i morgon.

Idag hade vi i alla fall lite att titta på på TV, vilket var trevligt:

Nils Holgerssons underbara resa -Älskar Selma så den tittade vi på
Sista delen av serien om Olav Digre, fast den kommer jag nog att titta på igen. 
Nyproduktionen av utvandrarna. 

Det här med lite Super Sentai så är det ändå en bra tisdag. Lite matteplugg och VR på det så har dagen ändå fyllts av något i alla fall. I morgon blir det lite utomhusjobb på förmiddagen i alla fall, så det får vi se fram emot. Städning blir det också. Det viktigaste är att man inte fryser inne när det börjar bli mörkt och tråkigt ute, the show must go on liksom även om vi vet att det blir mörkare och mörkare nu en period, då gäller det att hitta sina ljuspunkter i livet! Sköt om er, lev!

🏵~❀ Namaste ❀~🏵🙏 Stay strong 💪






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...