onsdag 7 september 2022

Nu börjar det äntligen lossna!


Ännu en pluggdag avklarad. Jag vet att jag säger det här ofta, men för mig känns det så otroligt konstigt att jag faktiskt förstår matte nu för tiden. Förr såg man mig som hopplös och ett tag trodde jag faktiskt på de som sa att jag aldrig skulle fatta de där svåra ämnena, framförallt inte matte. Jag förstår nu varför jag hade så svårt för det där ämnet och med den förståelsen tror jag att jag kan gå vidare. 
Visst, mina grundskolelärare var under all kritik och jag fick ju aldrig någon vidare behörighet för att kunna gå en ordentlig gymnasielinje mycket på grund av detta, men jag har nu märkt att det egentligen inte är så värst många ämnen som behöver tas igen. Ett eller två bara och resten kan jag fylla ut med sådant jag intresserar mig för, som psykologi för att ta ett exempel.

Idag tog jag fram min gamla bok om kroppsorienterad psykoterapi igen och den är fortfarande lika intressant att sitta med i läshörnan. Om än jag har psykologi A, snart också B, har jag fortfarande en del kvar att lära mig, så kanske det är med alla ämnen man studerar, det kommer fram nya saker hela tiden, så fullärd kanske man aldrig blir.

Och bärsäsongen är i full gång också. Lingonen är stora och söta just nu, kanske ska ta och plocka med mig några påsar av dem hem något. I morgon under rasten kanske jag ska ta och göra det. 
I morgon är det i alla fall psykologidag och eftersom det är torsdag ska det även städas inne så att vi kan njuta av helgen i alla fall under fredagen. 
Under lördagen ska jag städa ordentligt på övervåningen så att jag kan vara där under helgen, eftersom jag valt att inte följa valet, men andra i familjen har ett relativt stort intresse av att göra det. Själv tänker jag rösta, det är det engagemang jag intresserar mig för just nu.

Vad gör vi i morgon då? Huvudfokus kommer väl läggas på att städa upp lite i vår röriga kåk, sedan hade jag som sagt tänkt plocka lingon och plugga lite psykologi. Sedan har jag även lite körkortsteori kvar att ta tag i nu när gnistan är där. Men det är i morgon, just nu har jag inte mycket kvar att göra, vi kan kalla det här en dag egentligen. Jo, just ja! "Rogers Lynchningsdag" får vi ju inte glömma! Det är mitt nästa filmprojekt som hör till min nya filmserie om Gaku och Snuske och deras kompisar. Det blir en fin liten kortfilm att avsluta dagen med. Sköt om er, följ era hjärtan och skit i vad elaka tungor säger.

Namaste 🙏

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...