torsdag 15 september 2022

Framåt är den enda vägen!


Idag kände jag att det var färdigdeppat. Jag har känt mig lite låg på sistone av en eller flera anledningar. Något vi alla gör då och då, men då är det viktigt att hitta tillbaka till sitt flow så att man inte fastnar i träsket alltför länge, även om världen omkring ibland verkar ha blivit fullständigt galen. Liksom harmoni är kaos något övergående, det är bara en fråga om vad man som människa kan göra för att stå ut under tiden.

Det första handlar om att bara göra det, vi är inte gjorda för att vänta, vi är gjorda för att handla direkt, nu! Vill du må bra, ta ett aktivt steg mot det målet, vänta inte på att någon annan ska göra det åt dig, det kommer troligen inte ske utan din aktiva inblandning.


Lagen om orsak och verkan, Karmas regel nummer 1, den tror jag att vi alla känner till. What goes around comes around. Förväntar du dig kaos är det troligen kaos du kommer att få, men vad händer då om du förväntar dig det motsatta? Tänk om det är svaret på frågan om hur länge den här kaotiska perioden ska pågå? Jag vet, det är sjukt lätt att fastna i negativa och så småningom destruktiva tankar, men för mig känns det inte så hippt längre, att tänka som om världen vore ett enda stort mörkt fängelse. Varför skulle vi vilja tänka så under en längre tid? Själv är jag relativt less på sådana tankar, världen är vad man gör den till. Sedan verkar en del tro att den digitala världen skiljer sig från den analoga men det gör den inte så värst nämnvärt, den enda skillnaden är att den digitala världen är svårare för oss att förstå. Nej, varför inte vända den där negativa tanketrenden här och nu, blicka framåt, vara i nuet, låta det förflutna vara förflutet. I stället för att tänka på vad man är missnöjd med varje dag kanske man skulle ta och tänka på vad man är tacksam över. Jag tänker göra en egen liten lista nu för att visa hur jag tänker:

  • Jag är tacksam över att ha någonstans att bo, där jag trivs och kan frodas.
  • Jag är tacksam över att jag lever här och nu och aktivt kan välja mina handlingar.
  • Jag är tacksam över att ha ett bra liv med fina människor runt om mig.
  • Jag är tacksam över att ha attraktionslagen på min sida och inte tvärtom.
  • Jag är tacksam över att ha ett öppet och accepterande sinne och inte tvärtom.
  • Jag är tacksam över att veta att jag har ett värde, att jag klarar av det jag vill klara av.
  • Jag är tacksam över att vara vid liv här och nu.
För min del vet jag vad jag är tacksam över, vad jag värdesätter högst här i livet och för mig är det faktiskt gott nog. Vad jag inte värdesätter alls, vad jag förbannar och så vidare är egentligen inte ens värt att lägga på minnet, det är ju trots allt saker jag inte värdesätter eller vill ha med att göra. Livet är vad vi gör det till och jag tänker fortsätta att göra livet till en skattkammare av saker att vara tacksam över. Du kan säkert göra samma sak, bara du hittar just dina nycklar och har viljan och den inre styrka du behöver för att göra det. Jag hoppas innerligt att du gör det! Det är en underbar känsla att må bra mentalt och den känslan unnar jag alla, jag unnar alla att kunna skratta från hjärtat och le från öra till öra utan att det någonstans känns konstlat, jag unnar alla att må bra, dig också, så ta hand om dig, framåt är den enda vägen! Leverera, visa världen hur vacker du är! Du är en stjärna! ⭐

Namaste🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...