lördag 10 september 2022

Mys-lördag!

 



Idag har det varit lördag. En ganska lugn sådan då jag mest legat i sängen med den här skönheten och mysat med musik. Nåja, lite mer än det har jag faktiskt gjort, bland annat grillat nere vid älven och myst med familjen över en filmkväll med Columbo! Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker att Columbo är en kul serie att glo på när kvällarna börjar bli mörka och trista.

Under fredagen havererade bilen, så vi tog oss aldrig till Ås och bilen står nu där den står tills vi kommer på ett sätt att få därifrån den. Bummer kan man kanske tycka, men problem är ju till för att lösas, så det är vad vi kommer att göra. Bilen ska till verkstaden så fort som möjligt, syrran kan ju inte vara utan bil hela vintern igen, det är orimligt. Nåja, vi kommer väl iväg så fort bilproblemet är löst i stället, problem är som sagt till för att lösas och självklart ska även detta problem ur vägen.

I morgon tänkte jag i alla fall ta fram symaskinen och börja på mitt nästa sömnadsprojekt, nämligen ett såntdär klassiskt förkläde som tanter i gamla filmer har när de bakar. Jag tänker mig ett liknande som Dennahagga poserar med. Volanger, lite rosa, eventuellt lite söta broderier. Det blir bra tror jag! 
Så även om morgondagen kommer att handla mycket om politik, som är ett ämne jag tycker om, och säkert drama, som jag ärligt talat inte intresserar mig för, kommer jag att ha något annat att göra, det är huvudsaken, att man kan få ut något av varje dag. Detta även om inte alla dagar är soliga. Kom ihåg att solen alltid skiner, även om det ibland är moln i vägen eller jorden är vänd åt ett annat håll vet vi ju att detta inte är något som varar för alltid, världen är uppbyggd av balans och tur är väl det, annars skulle vi väl stå där på ett ben och vingla, mentalt och fysiskt och det vill väl ingen göra? Därför är det kanske extra viktigt nu på valdagen då många går och oroar sig, att vi tar hand om oss och varandra, vi är alla känsliga själar så vi kanske gör bäst i att vara rädda om varandra. Stay strong 💪🎇🎆🔥


❀Namaste🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...