onsdag 22 maj 2024

Nu börjar det bli varmt och gott!



Nu ger jag er ett par gamla bilder från helgen! Vi firade 17:e maj i Östersund i år. Inget märkvärdigt, först skulle Id-kortet hämtas och sedan åkte vi mest runt. Köpte upp oss på fläktar då vi räknade ut att det skulle behövas framöver. Något mer jag räknat ut kommer att behövas är myggskydd, men det får vi lösa senare. Helgen var i alla fall fin nog för sällskapsspel i växthuset och den här lördagkvällen bjöd på Fauna, som är ett spel som går ut på att hitta så många fakta om djur som möjligt, i grova drag.
Och eftersom jag gjorde ett experiment i fredags med att köpa glass på stora Coop och frakta hem i en av mina Hemglass-kylbagar med extra kylklampar i. Egentligen var det bara för att se vad de gick för och att frakta hem glass från stora Coop går om man köper glassen det sista man gör, men jag rekommenderar inte att göra det. 1h och 5 minuter tar resan hem från Östersund och har man mycket isklampar i dem går det, men jag rekommenderar det ändå inte, glassen skrek på hjälp där ett tag.

En annan grej vi gjorde i fredags var att gå till röda korset och köpa ett gäng fläktar som varit som en gudagåva hela den här veckan. Jag klagar inte på värmen, den får gärna stanna ett bra tag så länge den inte blir för intensiv.

Idag är det Onsdag och vad gör man då? Jo idag tänkte jag göra lite fler smördegsinbakade prinskorvar, också kallade "pigs in a blanket" 

 -den här gången gjorde jag en enkel tomatsås som dip eftersom kryddsenapen inte kändes lika god. Det här är en busenkel liten munsbit som man har till brunch tror jag, det är bara prinskorvar virade i smördeg och penslade med ägg. Sedan kan man lägga på sesamfrön eller vad man vill. Jag valde Wasabi & sesame som är en relativt ny krydda som jag blivit lite småförtjust i för umamismakens del. 

Idag blev skrivningen om epokerna klar, den ska in i morgon och sedan är det bara att fortsätta renskrivandet tills vi är i mål. Planritningen ska också sättas igång och så ska vi titta lite på mina nya kurser. Efter skoltid blir det till att rensa ute igen, det är mycket att göra nu, det är ju maj trots allt, snart är det Juni!

Vi hörs alltså i morgon! Sköt om er!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...