onsdag 8 maj 2024

Seg dag, men nu är äntligen mitt ID-kort på gång!

Jag tror inte att jag druckit te med mjölk på över 10 år, men idag blev det en kopp rooibos med mjölk på polishuset medan vi väntade på att få komma in. En bagel med ost och skinka och en liten citrondessert till det så var frukosten fulländad. Vädret bjöd på snörusk och efter ett par varma dagar nu på sistone var det inte många som uppskattade en sådan tvärvändning, varken vi eller djuren! I morse väcktes jag av en liten talgoxe som undrade om alla fågelfrön verkligen var slut. Tyvärr var de det.

En snabb sväng in till Östersund för att fixa ID-kort samt köpa lite lunchfika till hemfärden så var vi i stort sett klara. Väl hemma kändes det som att jag aldrig varit så trött i hela mitt liv! Förmodligen berodde detta på att spänningen över IDkortet, inlämningsuppgiften och den där bommade kursen bara släppte taget och resultatet blev att jag somnade som en klubbad get. Nu är det dags för ritningslära och det som ska göras är att rita en egen tvåplansvilla. Något som jag tror kommer att bli väldigt kul att leka med till helgen, kanske tillsammans med lite kunnigt folk, farsan till exempel?

I enighet med det här kände jag att en avslappningskväll var på sin plats, så jag tog fram U-kudden, min rosa mysfilt och mitt VR-set. Nu har jag inte visat upp varesig filten eller kudden än, vilket delvis beror på att jag vill modifiera kudden och är för lat för att fota filten. I huvudsak skaffade jag min kroppskudde för att lindra mina sömnproblem och för att kunna mysa med mitt VR-set i sängen utan att få ont i nacken av det. Jag vill dock modifiera den med lite mer stoppning och ett snyggare fodral för att göra den till en optimal avslappningsgrej tillsammans med mitt VR-set och min mysfilt.

I morgon blir det städdag eftersom grannen från byn intill kommer på besök och vill resonera lite med far om löst och fast. Det ser vi fram emot, men då måste vi så klart ha en presentabel kåk att visa upp! Dessutom kommer kusinen ner från Stockholm för att hjälpa oss med lite saker, så det blir lite att göra. Jag är i alla fall nöjd med den här dagen och ska se till att bli lika nöjd med morgondagen! Det ska visst regna då, men sedan verkar det vankas fint väder igen! Ännu en sak att se fram emot alltså! Sköt om er nu!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...