torsdag 2 maj 2024

En mysdag i min lilla stad!


Bankkrångel och jävilskap gjorde att vi fick lov att åka in till Östersund och betala nya bilen, men det känns i nuläget inte som att det gjorde något. Nya kursen ligger nu inne och eftersom jag ändrat lite på kurserna kommer jag att få ändra lite också på mina ekonomimål. Inga större förändringar mer än att mitt buffertmål kommer att flyttas fram till hösten i stället för till sommaren. Sånt är livet ibland och vinsten är ju att vi nu har en ny bil vilket känns jättebra, den gamla har varit skruttig nu ett tag.
Det här firade vi med fika på Edenmos och en liten shoppingtur på Röda korset och Lillänge. Jag är faktiskt inte helt missnöjd med det här! Lite goda mackor och te och så fick jag äntligen min U-kudde som jag längtat så efter.

På RK köpte jag en ny ful kopp till min samling, en tredje gris till min och syrrans inkompletta gris-set från lägenheten och ett pärlat halsband i Daisy-stil. Halsbandet köpte jag mest gör att lära mig göra fler framöver, men bilder på allt jag köpte på RK kommer framöver.

Här är en annan variant där man gjort ett armband med lås i stället. Mitt halsband är svart och vitt, men gjort på samma sätt.





Och så tog jag med mig mamma in på Normal för att kolla på lite lågprisvaror och där hittade vi bland annat sånt där bubbelte eller Boba, när vi kom hem smakade vi på det, så sött att mjölken sa upp sig totalt. Bättre att göra egna tapiokapärlor och se om man kanske kan få till en bättre smak själv... Och ursäkta flugan, den insisterade på att vara med på bild. Vad den heter? Lars-Emil! Men om det är en tjej då? Jamen den får väl heta vad den vill?


Här kan man se hur den blev när man blandade ut den med mjölk enligt anvisningen och jag måste säga att det blev lite som när man var liten och blandade oblandad bobsaft med mjölk. Såg ju trevligt ut i början, sedan skar sig allt och såg ut som ett helvete... Nåja, jag drack upp helvetet och det smakade ganska bra.


Och som bilfika köpte vi en påse med DJUR! Eller djurkex med choklad på heter det. Rekommenderas däremot varmt. 
Fick även möjlighet att testa den där nederländska chokladen som alla pratar om, Tony's Chokolonely heter den och jag får väl stå fast vid att Norge fortfarande toppar min chokladlista, den här är som en halv middag att äta! Mäktig för att säga det minsta. Dock ingen dålig choklad, bara lite för rik för min del, lite som Lindt som Schweizarna skryter så om, det blir liksom som att chokladen kommer och överfaller en inne i munnen. En del gillar det, för mig funkar det bara en gång i månaden.






Till slut var det Lillängedags i alla fall och där tog jag och gick på Rusta och stora coop. Blev parfym förstås, parfym är alltid trevligt, en U-kudde som jag tänkt köpa nu ett tag och så lite köksgrejs! Eftersom jag ännu inte har råd... LUST att köpa någon blender förrän jag uppnått mitt mål gällande buffert 24 köpte jag lite annat till köket. En isform för isklot och två silar blev det, sedan kompletterade jag fredagsmaten och det var det värt. Jag hade extrem tur med pengarna förra året, så Buffert 23 uppnåddes redan i Juni, men Buffert 24 tror jag att den kommer att uppnås först till hösten ändå och kanske får det vara så i så fall. I morgon ska det lämnas in uppdrag i alla fall, det blir den här veckans mål så får nästa veckas mål bli lite tydligare utstakade. En annan sak som ska göras i morgon är städning och det gäller både inne och ute för det behövs i sanning. Sköt om er nu! 









 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...