Och där sa vi farväl till kursgården!




Idag tog jag beslutet jag borde tagit för länge sedan, jag avslutade det där med Exlearn, Studiegård och inpåsliten lärare en gång för alla 
Dock inte utan en viss besvikelse över att det inte var så bra som jag föreställt mig i min underbara värld av rosa fluffblommor. Kul med en fin studiemiljö med glada och fina budskap, egna bås där man får sitta och plugga i lugn och ro så mycket man vill och en lärare på plats som man kan fråga om hjälp vid behov! Kan det bli bättre? Ja, det kan bli väldigt mycket bättre och problematiken kom med läraren. Tyvärr var det den där sorten som är en riktig mästare på att råpaja studieron genom att vara så inpåsliten han bara kan i stället för att, som utlovat, finnas där vid behov. Halleluja, det var ju precis vad jag behövde nu när jag blivit så glad över studiemiljön! Det är visserligen en trevlig prick som kan ämnet, men han kan verkligen inte lära ut! Tyvärr åt andra hållet: Dock ingen fröken-nivå, så det kan fortfarande vara värt att kalla honom lärare. Vi har pratat med honom om att vi blir störda när han kommer och nästan sätter sig i knäet på folk utan att man ens bett om hjälp och han tar inte åt sig av kritiken, tvärtom drar han till med att han gör så för att han är lärare. Jag har försökt att få tillbaka min pepp för att gå till studiegården men hela tiden kommit på mig själv med att tvärstanna ett kvarter bort och tänka "näe, det här har jag inte tid med!" Och kanske är det så, jag har inte längre tid eller tålamod för slikt trams så hejdå Kursgård, ha det bra Jag kommer på en annan plan för att imponera på kära CSN helt enkelt, till det har jag faktiskt tagit hjälp av SYO:n och smitt lite ondsinta planer!

Ändå, vilken osis att det skulle bli såhär! Och vad ska man nu ta sig till med då?

Är väl bara att svälja den där portionen med stolthet och förtretsås och gå vidare. Det finns fler 100poängare att ta som säkert ger mer studiepepp också. Juridik till exempel, det har jag ju varit inne på tidigare. Med de tre andra kurserna ger det mig 400 poäng att ge CSN så att jag kan få in lite stålar och kunskap! Jag tror att jag bestämmer mig för att vara glad trots allt, även om det här med kursgården kändes förbannat eländigt. Nåja, jag har en plan B och det kanske jag får vara nöjd med.

Men dethär retar mig! Jag menar nu sitter det säkert någon osynlig själ någonstans och säger:

  "kom inte och säg att jag inte varnade dig!"
Nej visst inte. Någonstans kände jag ändå att just det här citatet ville säga mig något den här dagen, men jag tog det bara som ett bra citat just då, trots att min magkänsla kanske redan här ville säga mig något... Kanske att jag ska vara lite mer kritisk när jag väljer mina kurser... Eller när jag gör val över huvud taget. Jag trodde gräset på Arenas matteutbildning var grönare än på Hermods och det var det ju, eftersom det var plastgräs. 
Kort sagt kanske jag skulle ha hållit mig till Hermods ändå, även om jag inte gillar webblärare när det kommer till svåra ämnen.




 I morgon tänkte jag i alla fall köra lite hobbyjox på matten och så lite arkitektur, detta varvat med städning för det behöver vi sannerligen göra. Sköt nu om er och tänk på att om något verkar för bra för att vara sant. -Ja då är det för bra för att vara sant! 



Kommentarer