måndag 1 januari 2024

Seg nyårsdag, men pizza åt vi inte!


 Idag kom kvinnoveckan, precis på nyårsdagen, som en start på 2024, så idag blev det sotare med lite potatismos, ärtor och karamelliserad lök. Mitt bidrag var löken den här gången, jag var ärligt talat för trött för att göra mer än så. En sväng ut efter lite pannved fick det bli innan det.

Inte ens en person som jag, som aldrig dricker sig full, kan svära sig fri från trötthet dagen efter, men för mig är det nog delvis mentalt. Många intryck, mycket mat, mycket att göra och planera in. Och så kvinnoveckan på det. Efter att ha tagit in veden blev det lite TV under värmefilten i stället och så hoppas vi på bättre tider i morgon.

Vad blir det i morgon då? Ja, utöver att vi ska ta och fylla källaren med ved tänkte jag äntligen ta och testa lite nya glassrecept, så jag tänkte göra lite glass med hjälp av mitt gamla hederliga glassrecept men i stället för mjölk tänkte jag, för att vara lite festlig, ta lite kondenserad mjölk och lite hjortron! Det ska bli spännande att testa!

Eftersom jag är ledig ett tag till kan jag ta det lugnt med studierna ett tag, men det skadar kanske inte att vicka dygnet på rätt köl igen och komma tillbaka till rutinerna! Sköt om er nu! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...