torsdag 18 januari 2024

Jullovets sista vecka

Den här veckan har det inte blivit så mycket tid över till att skriva då det mesta av tiden gått åt till förberedelser inför höstterminen. Förhoppningsvis är allt klart för start nu och jag kan ta det lugnt och göra som jag vill den här helgen.
Samma sak som tidigare tänker jag dock göra gällande. En skoldag är en vardag mellan 08:30-16:00 exklusive lördagar. Förra året var jag inte så noga med det, vilket gjorde att min lediga tid och den tid som skulle ha tillbringats på annat sätt blev lidande. Så får det inte bli i år, så jag måste få till ett hållbart schema. Jag tror att jag har fått till något nu, men lite putsning kanske aldrig är fel, så att man får någon sorts struktur.


Putsning ja. Jag hittade ju en gammal ring som min farmor som dog 2003 alltid bar. En silverring med en sten av rosenkvarts som jag alltid tyckt varit väldigt fin.



Tyvärr var den av silver och silver har ju en förmåga att svartna med tiden, så jag funderade ett bra tag på att putsa upp den på något sätt. Det är sällan jag behöver putsa silver så jag hade svårt att hitta något bra putsmedel. Det är då det är bra att kunna sina husmorsknep! Tandkräm och vatten fungerar, så länge tandkrämen innehåller slipmedel då. -Nu glänser i alla fall farmors ring igen. 

I morgon är det i alla fall fredag och då tänkte jag styra ihop en köttgryta och städa bort det sista av julen. Sedan får jag väl plocka fram romantikern i mig och duka lite fint som sig bör. Det blir då det, ta hand om er nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...