lördag 6 januari 2024

En kall men bra början på helgen!

God middag, men vi börjar med att säga att jag, eftersom jag helt glömt bort gårdagens lilla utkast, tänkte slå ihop fredagsinlägget med lördagen. 
Igår var det rekordkallt för säsongen, som mest uppmättes -35 grader så den dagen blev det egentligen inte mycket mer gjort än att sitta inne och elda. Bilen fick stå då vi inte har någon ordentlig motorvärmare och batterierna ändå behövde laddas. Det här förstörde inte fredagen nämnvärt, vi hade det mesta som krävdes för en bra kväll hemma redan. Köttfärsbiffar med stuvad potatis blev det, till det lite pommac som vi sparat sedan nyårsafton. Som snacks eller godis tog vi några polkakäppar var och det blev ju fredag den dagen också. En fin avslutning på den dagen kom med Eva Rydbergs sista föreställning som gav oss några välbehövliga skratt! 

Och idag har jag vävt lite till på mitt Fire & Ice 2.0 -band som jag började med i mars men bara hunnit med att väva lite sporadiskt på, eftersom jag haft mitt getingbo som huvudprojekt nu ett bra tag. Idag fick jag för mig att jag skulle banka lite på Corona i alla fall och få till några decimeter till. Det är faktiskt rätt meditativt att sitta och trampa och banka lite på kvälls -och morgonkvistarna. Speciellt när det är för kallt för att vara ute och idag var det ju inte lika kallt som igår, men -25 är i min mening för kallt för att gå ut. 

Och idag läste jag ut VLMF. Tre dagar ungefär tog det och vad tyckte jag? Min favorit är fortfarande "Korken flyger" men det beror nog på att jag läste den som barn och tyckte att språket i den var så mysigt. Nu har jag läst alla tre, det var en bra jullovsläsning.
På måndag börjar allvaret igen! Då tänkte jag att jag skulle ta kontakt med lite folk för att se efter hur landet ligger. Sedan ska jag försöka hitta en ny kalender att skriva ner mina små göromål i också! Det enda som hänt i nuläget är att CSN är underrättade om att någon form av studier kommer att ske under våren, resten tänker jag ta hand om under nästa vecka. 

Jag har faktiskt inte så mycket att stressa över den här perioden och det är jag väldigt glad över med tanke på hur det såg ut nu i höst. Hösten blev dock väldigt mycket förstörd av en envis och ilsken influensa som inte kan ha varit någonting annat än självaste COVID-19 som kom på besök. I så fall har den rackaren varit här flera gånger, men just nu under hösten är jag nästintill 100% säker på att det var det vi hade. Och som sig bör kom också en bihåleinflammation bara några veckor efter det, något som i så fall troligen berodde på post-COVID. Nåja, vi har väl gått igenom den pärsen nu och vet att en eventuell nästa pärs inte blir fullt så hård kanske. En får tänka så och så hoppas på att våren ser lite bättre ut på alla plan. Nu är det dags att förbereda sig för sängen igen. I morgon tänkte jag göra något senare trettondagsbakverk. Spännande värre att se vad det blir va?
Nu får ni sköta om er, så ses vi igen en annan dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...