tisdag 25 oktober 2022

Och så lades vävprojektet på is en stund

 


Nämen nu börjar det ta sig med vävandet! Det här bandet blev klart för någon dag sedan och var väldigt roligt att plocka trots att det inte är något avancerat, bara framexperimenterat. Nu har jag ju fått besked om att det kommer pengar på kontot men inte om hur det går med studierna, vilket stör mig en aning men inte oroar mig, det lär lösa sig om än det ser lite småtjorvigt ut just den här veckan. Jag är glad att se att det kommer en lösning!

750 poäng innan januari vill CSN se, så jag får kötta lite för att greja det, men jag har faktiskt goda förhoppningar om jag lägger upp ett bra schema för det. En 50poängskurs får jag byta ut, men jag tänker att det är snabbt gjort. Huvudfokus lär ligga på studierna, i alla fall mellan 9-16, sedan lär det finnas tid för hobby! 

Jag har ju flera projekt nu, men det huvudsakliga hobbyprojektet är ju Corona som jag nu tänkt ställa i ordning inför större projekt. Solv är köpta, men än har jag inget passande garn kvar vad jag vet, så jag har lagt det hela på is. Men nu kan ju inte jag sitta utan något för händerna, så det lär knappast bli tomt på hantverksfronten bara för att jag inte är klar med vävstolen. Nej, jag hade tänkt fortsätta med lite andra saker, som mina kompisar som jag håller på att virka! Dem kan man ju ha med sig lite överallt utan att skämmas också, det är ju toppenkul nu när det förmodligen blir mer resande för min del.

Men huvudfokus på studierna nu! I helgen ska korgen städas och studiehörnan rätas upp. Eventuellt får jag även höra mig för om vilka böcker jag behöver för kommande studier, men det lär jag ha till. 
Sedan har jag fått erbjudande om att gå på en syjunta igen, men den här gången avböjde jag eftersom jag måste fokusera på studierna, sedan tycker jag inte om syjuntor heller. Nej, jag håller på hemma som hobby, är det något jag vill lära mig hör jag av mig till något studieförbund i mån av tid och pengar.

En annan sak jag tänker är viktigt att komma ihåg är mindfulness. Att ta hand om kropp och själ på ett vettigt sätt, en får tänka att kroppen ska hålla i åtminstone 50 år till, så det är bra att redan nu lära sig älska sig själv inifrån och ut! Det är viktigt att sova rätt, äta rätt, umgås rätt och faktiskt träna rätt, för att fungera. Livet består ju av Yin och Yang som taoismen säger. Det finns bra och dåliga saker och vår roll är att få dem att gå i harmoni med varandra och hålla koll så att inte Yin blir till Yang eller vice versa. Låter det krångligt? Det är faktiskt ganska simpelt. Tvinga dig inte fram, slappna av och livet kommer att komma till dig. Att hålla koll på vad som är ljus och mörker är inte så svårt som det ser ut, inte heller när det handlar om mentalt ljus och mörker. Känner du efter noga kommer du att veta vilken väg du ska gå för att nå dit du vill. Ta hand om dig, livet är vad du gör det till.
Det är allt jag har att säga idag, tills vi ses igen, lev snarare än att existera. Njut av det du har, du är redan rik om du vet att du lever.

🌸~❀~✾~Namaste~✾~❀~🌸
🙏☯



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...