tisdag 11 oktober 2022

En bra start på veckan!


Nu flyter det ändå på enligt planerna vilket känns bra! Det funkar bra att ha rätt studieteknik och bra verktyg ser jag. Nu har det stött på lite patrull med Alvis, men det tänkte jag ta hand om i morgon förmiddag, inget behöver stoppa en om det inte är akut nödvändigt. Matte och psykologi blev det till att starta med den här veckan, i mattens fall ser jag att repetition av gamla saker funkar utmärkt, nu när jag har en något sånär ren och fräsch skalle att använda mig av. Psykologi må vara tungt det med, men det är samma här, bara hjärnan får jobba på i fred tror jag att det går bra med den biten.


Idag när vi åkte och handlade såg vi den här lilla tuppkycklingen på en taknock. Den satt där och såg ut som om den hörde till antennen. Ibland kraxade den kryptiska meddelanden till sina kråkvänner på andra sidan gatan. Kråkor är ståtliga djur! 


Väl hemma blev det fläskschnitzel och lite VR för att varva ner. Att somna ifrån "fråga lund" kändes som en bra avslutning på den här dagen. I morgon blir det till att kolla upp lite saker med banken för att sedan kunna sätta lite saker i rullning. Sköt om er, det är dumt att inte ta hand om sig nu när höstmörkret börjar komma och påminna oss om att det existerar. 

❃~❀~✾~✶~Namaste ~✶~~❀❃~
🙏







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...