onsdag 26 oktober 2022

Nu rör det på sig på alla fronter!


Idag mår jag riktigt bra! Kanske är det så att jag innerst inne vet att det ordnar sig nu, i alla fall för stunden vilket är vad som räknas just nu. En snäcksallad och lite bakning fick det bli för att försiktigt fira in det här flowet som nu börjar uppenbara sig. Kakan tog jag ingen bild på men en sockerkaka med choklad, kardemumma och kanel är väl aldrig fel? Den tog i alla fall slut snabbt. 


Celebert lunchfrämmande också idag, det syns kanske inte så väl vad det är för en filur, men det är alltså en liten charmig nötkråka som börjat komma och käka lite lunch hos oss ibland. Kokosfett är riktigt gott, men jag tror att den skulle bli ännu gladare av ett gäng oskalade hasselnötter. Det ska den få närmare julen, jag är mest glad att se den!





Sedan har min lilla vän kommit tillbaka in i mitt liv. Just nu ligger hon i delar på verandan oh väntar på en skruv och lite solv, men det står nu inte på förrän det går att använda min kära vän Corona igen. Jag vet att folk tittar snett när jag berättar om namnet på vävstolen men den som vet varför vet ju att hon heter så eftersom jag fick henne under pandemin då grannen kom över med den för att hon tyckte att man skulle ha något att göra under pandemin. Hon hade noterat att jag hade gjort några små vävramar i papp och tyckte att jag och syrran skulle ha en riktig leksak. Jag är ju jätteglad över det här.

Idag har jag således ganska mycket att vara tacksam över. Jag är tacksam över att bo i ett land där man inte fastnar bara för att livet gått snett en gång, tacksam över att ha ett flow i livet och tacksam över att veta att folk tycker bra om mig för att jag är jag. Som tack för detta försöker jag att vara en så bra version av mig själv som jag förmår för stunden, varken mer eller mindre. Jag önskar mig själv och alla mina nära och kära all lycka och de människor som lever med kaos i sinnet önskar jag bara lycka till med att hitta en bra väg hem, en som förhoppningsvis leder er rätt i livet, bort från det kaotiska leverne ni har idag. Visst är det bra att vi har kaos, Yin klarar sig inte utan Yang trots allt. Allt händer trots allt av en anledning och tar det tid för något att hända är det bara för att det är på väg att processas. Jag tror det i alla fall. Jag är väldigt tacksam över att äntligen ha hittat mitt flow och kanske är ett steg närmare att faktiskt hitta Tao. Sköt om er nu, lycka till med att hitta er väg till Tao och kom ihåg att det alltid finns något att vara tacksam över, så länge det finns något att vara förbannad över.

❀~❃~✾~Namaste~✾~❃~

🙏


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...