söndag 2 oktober 2022

Helgen i ett nötskal


Den här helgen har vi mest städat och sett på film eftersom hösten bjudit på så tråkigt väder. Då får man göra så gott man kan för att piffa upp stämningen! Lite god mat, snacks och en bra film fick det bli. 
Förutom det har jag även försökt mig på att förstå det där med mönsterplockning, men uppenbarligen är det någon detalj jag missat då mönstren inte riktigt vill träda fram. Jag får helt enkelt titta vidare på det sen, det skadar ju inte att vara lite erfaren när jag väl renoverat Corona. 

Att vi återupptog det här med att äta mer grönt känner jag var en bra idé. Magen kommer igång på ett annat sätt och man känner sig piggare än om man bara äter en massa kött och halvfabrikat. Visst kan man äta sådant ibland, men inte varje dag, det är inte bra i det långa loppet. Fast på helgerna får man gärna fuska lite, det gör vi med och det är jag helt okej med. 

Den här helgen har vi, förutom att städa ur skåp och andra utrymmen inför vintern har jag och syrran analyserat Cartoon Network-serier och kollat igenom lite teorier andra haft om dem. Jag står fast vid att det inte alltid är barnvänliga saker som sänds på de där större amerikanska barnkanalerna, kan jag säga med risk för att låta som en ängslig småbarnsförälder. 

Sedan har jag bestämt mig för att faktiskt tenta av lite kurser jag haft skvalpande ett tag. Engelska 7 och psykologi B har legat på is länge nog och eftersom jag inte kan ta mattekursen ännu är det kanske en bra idé att ta dem nu medan jag väntar, det känns i alla fall som en bra plan just nu. Kommande vecka får jag ägna åt planering inför detta så får vårplaneringen komma efteråt helt enkelt. Det känns som en bra plan i alla fall. Det ljusnar lite med andra ord, precis som jag planerade att det skulle göra. Visst är det en del motgångar nu, vi befinner oss fortfarande i en kaotisk period, men för att klara av den får vi försöka att leva mindre kaotiskt själva, det är nog det enda vi kan göra i nuläget. Sköt om er!

~🏵~❀~🏵~❀~Namaste 🙏~❀~🏵~❀~🏵~
Den enda du behöver behaga är dig själv, våga vara stark och stå upp för vad du vill, så att du senare kan behaga andra. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...