söndag 16 oktober 2022

Då var det återigen dags för detox!

 


Idag kom jag på mig själv med att känna mig psykiskt dränerad igen, mest av sociala medier och den mentala obalans som befinner sig där. Facebook, instagram och liknande påminner mycket om Narcissister, man har två lägen: antingen  kärleksbombning eller så är det hatbomber som flyger. Inget av de här två elementen är äkta, det är bara verktyg för att styra större folkmassor. -Jag hatar att bli styrd, så jag tänker hädanefter hålla allt sådant kort. Från och med idag följer en månads detox, så att själen kan läka och hjärnan fungera som den ska igen.


Jag tror stenhårt på att själen kan läka om man bara låter den göra det genom att göra det som verkligen är bäst för en själv, inte det som andra anser är bäst för en, det är därför jag tror att det är bättre att undvika sociala medier och andra djungeltelegrafer som förhindrar många av oss från att tänka själva och bli mer självständiga. Det säger sig kanske själv att en självständig individ mår bättre än en individ som är beroende av andra, du är ju hellre bilen än släpkärran, så är det ju. Se fram emot nästa inlägg, ta hand om er därute, gör vad som gör er lyckliga, det är viktigast, det näst viktigaste kanske är att göra andra lyckliga. -Namaste

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...