lördag 25 september 2021

En ganska seg lördag


Vad händer när du inte har speciellt mycket att ta igen av föregående veckas plugg? Det är väl då man inser att man är ledig och kan ägna dagen åt annat. Idag har varit en sådan dag då man mest suttit och druckit te och handarbetat, här håller jag på med en klassisk "Snood" från 1920-talet. Ser ut lite såhär när den är klar: 

Fast min kommer att ha ett litet satängband runt sig också. Jag kom på att jag ville göra en sådan eftersom jag inte är jätteförtjust i hårsnoddar och liknande, jag tror inte att jag är ensam om att ibland få huvudvärk eller klåda i hårbotten av sådant. Då är det bättre med en Snood, i alla fall när man sitter hemma och inte åker någonstans, tror inte att jag skulle gå ut på stan med något som liknar ett papiljottnät på huvudet, men hemma en slö dag? -Why not! 


Idag köpte också systern sig en ny bil som hon ville ut och provköra, så vi tog en road trip runt byarna och njöt av vad som i alla fall såg ut att vara ett väldigt fint eftermiddagsväder. Bilen går dessutom bra, sånär som på att jag då tyckte att bakdörren slamrade oroväckande men det var visst ingen fara med den. I morgon ska vi i alla fall ta en trip till Stugun och äta lite god mat, så det blir roligt. Nästa vecka händer något ännu roligare, då ska vi nämligen ta en trip in till Östersund och rasa av oss för första gången sedan pandemin bröt ut! Det ser jag verkligen fram emot! Ett par möten där först, sedan ska vi handla lite, äta något gott och bara njuta av livet ett tag. Självklart ska vi vara försiktiga, det hör liksom till att man är det även när man är fullvaccinerad, men det känns ändå jättebra att kunna leva något sånär normalt i alla fall! Jag har saknat min lilla stad under den här pandemitiden, även om det har varit väldigt skönt att slippa stressa sig halvt till döds för att hinna med bussar och allt vad det varit. Nu ska vi äntligen ordna upp lite här. Signe 💖

Men den här dagen har i alla fall varit väldigt skön, det borde vara fler dagar då allas batterier är fulladdade och alla är skapligt nöjda med tillvaron. Jag får väl glädjas över att veta att de dagarna börjar bli allt flera just nu, personligen har jag inte mått såhär bra såhär länge, sedan jag gick i femman/sexan och det var ju inte igår. 

Men man kan bota depressioner också, i mitt fall behövde jag bara påminnas om att mina minnen från grundskolan och de fyra helvetesåren jag fick därefter, är just minnen. Jag har själv kraften att ändra min livshistoria, men ska jag kunna göra det måste något offras och i mitt fall var det just de saker som påminde mig om den tiden. Du måste göra uppoffringar för att nå framgång, det slipper inte ens gudar ifrån. Men så vet också gudarna, liksom vi, att ur uppoffringar kommer mer än ofta något bättre. Släpp ditt ältande, gör slut med energitjuvarna i ditt liv och befria dig från dina mentala bojor. Du är värd bättre än vänner som aldrig hör av sig när de borde, du är värd bättre än människor och minnen som tar mer energi än de ger och du är definitivt värd mer än att bli dränerad på livsenergi av folk, platser och minnen som inte ens är värda att lägga ett torrt russin på att komma ihåg. Minns detta och ha en skön natt. Namaste 🙏



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...