måndag 6 september 2021

En trög start på veckan.


Ibland blir det trögstartat och idag har jag av ingen anledning haft noll koncentration till annat än teckning, så jag har mest gjort det, trots att mitt schema sagt annat. Jag har i och för sig hållit på ytterst lite med det som ska göras också, men jag har mest flummat, det ska jag erkänna. 

Fast så länge det inte blir en daglig vana tycker jag att man får flumma någon dag också, jag känner ändå att jag växer mentalt och det är värt mycket. 

Jag tror dock att mycket av min mentala trötthet beror på att det snart är dags för kvinnoveckan och det innebär en del ökad ångest för min del, fast nu vet jag det ju, då kan jag göra något åt det! Speciellt när jag har en del verktyg för det. Jag tröstar mig med att jag i alla fall kom mig för med att göra någonting alls.

Idag hann vi också med en liten utflykt till pappas kusins bygge på Berget. Utsikten ner mot älven därifrån är helt enastående. Ett perfekt ställe att åka till om man vill ha lugn och ro. Här finns bara vilda djur, flygfän och en nästan ofattbar tystnad. Jag säger det här ofta, men byn jag bor i kan vara en av de vackraste platserna jag vet. Ibland vet jag inte hur tacksam jag ska vara för att bo mitt i detta vykort, men en sak är säker -pandemin har visat mig att jag verkligen har något att vara tacksam över. Jag vet ju att bara i min fina småstad Östersund, bor det människor som önskar att de hade tid att ha en sådan plats på jorden... Det är egentligen bra konstigt med tanke på att den staden ligger så unikt till också... Kanske är det den där nästan orörda naturen man saknar ändå, framförallt att ha den runt knuten varje dag.



Idag har jag alltså också tre ting att vara tacksam för i mitt liv:

  • Jag är tacksam över att ha en så fin relation till min syster och mina föräldrar, även i vuxen ålder.
  • Jag är tacksam över att ha naturen inpå knuten, något som blir allt färre förunnat.
  • Jag är tacksam över att undan för undan lära mig slappna av och se det vackra i livet. 
Om du tänker till riktigt hårt har säkert också du något att vara tacksam för varje dag. Det kan vara den minsta småsak som förgyller din vardag lite extra. Det är du som är pilot i ditt plan, ingen annan bestämmer hur du ska må, vara och handla. Du har ett ansvar här i livet och det är att ta hand om dig själv och se till att du mår bra inifrån och ut, att du inte bara ler med munnen när du är glad, utan med hela kroppen varje gång solen lyser på dig, och vet du en sak? Solen lyser varje dag, mer eller mindre, det gäller bara att ta tillvara på solskenet - Namaste 🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...