torsdag 23 november 2023

Seg torsdag med boklagning



Idag hade jag ju tänkt storstäda, men det slutade med småstädning då jag hittade en bok som behövde lite kärlek. Jag har ju alla tre Frösöböckerna och den här är den som varit mest illa medfaren eftersom det är en pocketbok som var tämligen begagnad redan när vi kom över den. Jag är nu en glad amatör gällande att laga böcker, så jag tog vad jag hade hemma för att sätta ihop ryggen med boken igen. En tub Loctitelim och lite tejp gjorde boken hanterbar igen. Nu kan jag äntligen läsa sista delen i den här serien... Och kanske börja om framöver? Det här ska i alla fall få härda tills i morgon.

Det blev inga plättar idag, eftersom vi tyckte att vädret talade för tomatsoppa med pasta. Så på söndag ordnar jag med lite burkar och kör plättsöndag i stället. Morgondagens mat blir någon sjömansbiffsinspirerad köttfärsbiff enligt hushållet. Det blir intressant att testa, säkert gott! Jag tror inte jag kommer ihåg någon fredag då jag blivit besviken hittills.

Eftersom jag fuskat med mentalhygienen ett tag nu tänkte jag spendera resten av torsdagen med lite me-time, kanske lite VR, som jag inte kört på ett tag, kanske lite träning innan sängen? En sak vet jag, toxicitet är det sista jag behöver nu en månad innan jul, så allt sånt kommer att behöva reduceras ner, så långt det är möjligt. I morgon är i alla fall en annan dag, charkbilen kommer, städning av undervåningen stundar och så ska vi ju laga mat. Sköt om er nu!






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...