onsdag 1 november 2023

En seg onsdag med tisdagsbilder!

Igår blev det kyckling. Idag blev det... Också kyckling och om jag inte har fel blir det säkert kyckling i morgon också. Variation är väl bara ett ord ändå?
Egentligen beror kycklingvågen på att vi behövt rensa frysen och där fanns det en del kycklingrätter kvar sedan tidigare, det fick bli lunchlådor helt enkelt!

Till höger har ni en Pad Thai som jag köpte i veckan som var, samtidigt som jag köpte en massa annan lunchlådemat som man kan äta när man är för lat och fet för att laga något ordentligt. Idag åt vi i alla fall upp det sista av kycklingspetten tillsammans med en currysås till lunch. Samma sås fick sällskapa några biffar till middag. 

Till vänster ser vi tisdagens middag som bestod av en såndär färdiglagad potatisgratäng, ett par köttbullar och några kycklingnuggets. Man får inte fuska med kycklingen! En curryketchup att doppa kycklingen i gjorde rätten helt okej!
Känner jag till den politiska aspekten av det här, att hönsen inte alltid behandlas bra innan de kommer till slakteriet? Just nu känner jag till det och jag har faktiskt bestämt mig för att inte äta lika mycket kyckling, dels därför, dels för att jag börjat tröttna på det en aning.

Och vänsteraxeln har börjat göra sig påmind om att jag skadat den för några år sedan. En stukning som gjort att den ibland spår väder, lite som min högra fotled gör ibland. En varm kopp kvittente kanske får den att mjukna? Det hoppas jag! I morgon ska bondkakorna vi äntligen fick till in i ugnen för gräddning! Det kommer bli fint till helgen. Sköt om er nu och kom ihåg att livet pågår här och nu. Det är något jag tenderar att glömma bort. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...