fredag 10 november 2023

Fin fredag med skomakarlåda och så veckans taste tests!

Det här bestod fredagens kulinariska konstnärligheter i en skånsk skomakarlåda och GT-dricka! Jag har nog inte druckit det här på kanske 10 år i alla fall. Det är för det första inte så ofta man ser det i affären, för det andra har jag faktiskt inte tänkt på det. Vi hade också lite Trocadero och chips till TV-kvällen senare. 

Utöver mysat in fredagen och nött arkitektur har vi också under veckan utfört lite fler taste tests på thaikuber och den här gången blev det lite starkare sorter, som garanterat krävde dryck efteråt. Idag, trocadero och hallonte! 




Gårdagens lunch bestod för mig i en krämig grön currykyckling med grönsaker och Jalapeños. Tydligt att det var Jalapeños i. Det kände man på smaken. Nu menar jag inte bara på styrkan, de smakar lite annorlunda än chili gör. Den var väldigt kryddig, men faktiskt också god. Nudlar till.



Dagens lunch blev en kryddig sesamkyckling med nudlar, betecknas som het och då enligt beskrivningen hetare än den jag åt igår. Jalapeños igen, jättegod kryddning i övrigt men på slutet fick jag nog en tugga som enbart innehöll Jalapeño, vilket märktes. Jag rekommenderar den, men jag gillar kryddor. 

I morgon ska jag i alla fall göra lite saker som skulle ha varit gjorda väldigt mycket tidigare, bland annat städa ur växthuset så att det blir mindre att göra till våren, som faktiskt inte är alltför långt borta, 3-4 månader bara, mindre än ett halvår. Den här gången tänker jag också se till att det är fågelsäkrat så att i alla fall inte de större fåglarna kommer in och stökar till, något de annars gärna gör, de små liven. 
Det där kommer att lösas i sinom tid i alla fall, i år tänkte vi få en bättre vår och sommar. En annan sak som ska förberedas inför och som är mer akut är julen, det är snart bara en månad kvar och vi har inte hunnit binda mer än två kransar. Det känner jag är lite fattigt så det får bli fler! Tänker på både dörrar och fönster som ska prydas där och än så länge har vi två dörrar och åtta fönster, så ungefär 10 dekorationer kvar då. Har man en vacker tomt är det inget som säger att den inte kan vara vacker året om. Det blir i morgon det, nu tänkte jag dricka lite te och sedan förbereda inför sängen. Sköt om er!










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...