lördag 25 november 2023

En mysdag i min lilla stad


Idag tog vi en sväng in till Östersund, dels för att köpa lite elektronik, dels för att bara vara. Räkmacka till lunch ska väl vara lördagsgodis nog va? Utöver det hittade jag en liten duracellgnagare, tänkte på duracellkaninen men jag tycker att den ser mer ut som en råtta. Jag har i alla fall döpt den till Åke efter en energisk person vi kände, som är borta sedan många år. 

Lite småplock och en ny axelremsväska inköptes också.





Jag har ju länge gått runt med en silverfärgad väska som jag haft skolböckerna i sedan min ryggsäck gick sönder. Den är jättefestlig, men tyvärr så blank att den riskerar att blända folk. Därför köpte jag den här lite ovanliga laptopväskan med stadsmotiv på.

Det finns många fack i väskan, vilket känns bra.



En hållare för nyckelknippan fick fungera som tagghållare. Namntaggen jag köpte i Norge i Augusti får bo här och berätta vems väskan är om den skulle försvinna. 


Det enda fack jag verkligen inte förstår i den är väl det här på ryggen på väskan:



Det här facket går alltså att öppna både upptill och nertill. Jag undrar hur man tänkt när man gjort det nu då... Väskan i sig tycker jag mycket om, den är så somrig i vinterkylan! 

Och så har vi varit på stora Coop igen och köpt lite mat. Några nya Thaikuber har jag inte hittat, så nästa taste test får komma nästa gång jag hittar några.
Charkuterier hittade vi däremot så det blev frallor med goda pålägg till lördagskvällen, och så lite lördagskarameller på det! Blev choklad med fyllning av grön marmelad och så geisha. Lite godtemplardricka köptes också. Lika älskad som hatad, lite som läskvärldens koriander där. 




 Här har vi kvällsfikat i alla fall. Lite kryddsalami och plommonspäckad karré och så frallor och en kopp Frösö Blomster som blev över från resan. I morgon tänkte vi göra en sallad på räkor och lite annat gott, det ser vi fram emot! Den här helgen började i alla fall riktigt bra! Sköt om er nu tills vi hörs igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...