söndag 5 november 2023

Slutet av en ganska trevlig och skön helg!


På bilden: En fläskschnitzel med stekt potatis, ärter, en vitlökssås och mangoraja. Helt okej människoföda. Dessutom fick vi inviga gjutjärnspannan vi hittade i gömmorna i veckan som var. Den behövde rengöras och brännas in först, men den är nu helt godkänd. Således har nu allt teflon fasats ut mot gjutjärn igen. Kastrullerna behöver fortfarande uppdateras, men det är på gång!

Utöver det har jag mest suttit hemma och spelat brädspel med syrran. Cascadia blev det, ett spel som går ut på att skapa det bästa djurhabitatet. Det var faktiskt ganska roligt och går helt utmärkt att kombinera med en kopp rött rooiboste som vi hade med oss från grannen igår. Utöver det har jag faktiskt fått en konstig förkärlek för att leka på Mattecentrum. 

Det där med mattecentrum är intressant, för jag har mer och mer märkt att jag faktiskt uppskattar matematik om jag får sitta i lugn och ro och fundera utan att bli uppryckt av någon som otåligt väntar på ett svar. Otålighet föder bara otålighet och matematik kräver tålamod. 
Kanske är Matematik vad som behövs för att kunna töja ut sin karma lite ytterligare. Vem vet?
En sak vet jag säkert. Jag vet att jag mår bättre utan en massa "åsikter" och "tyckanden" åt alla håll. 

Att ersätta Youtube med Spotify, använda messenger i stället för Facebook och så vidare har varit en bra lösning och i morgon tänker jag faktiskt börja måndagen med att baka lite och städa köket. Båda behövs säkert. Sköt om er nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...