onsdag 11 oktober 2023

Att vända negativiteten till positivitet!

-Det är väl bra? Igår slängde vi ihop lite hamburgare till lunch med lite mangold som fanns kvar i landet som sallad. I somras fick jag en idé av en granne som serverade sina grillade mackor i kaffefilter för att undvika kladd. Det här går ju att göra med hamburgare också och fungerar utmärkt, i alla fall i min mening. 

Och från och med idag har jag börjat med att äta Overnight Oats till frukost som ett led i att återinföra gröten i mitt liv. När jag var barn råkade jag ut för samma mat-terror som många andra barn, nämligen den att dagispersonalen försöker tvinga barnen äta saker som de inte ens vet om barnen tål. Jag tålde gröt, men själva gröt-terrorn traumatiserade mig och det är först för något år sedan jag kommit överens med gröten igen. Jag kan alltså äta gröt nu, men eftersom jag inte är van vid det är en bra början just Overnight Oats. Dessutom är det smidigt om man är för lat för att laga mat direkt man vaknar. Jag började med en hjortron och vaniljvariant i morse och i natt ligger en blåbär och kanel och väntar på morgondagen. En kompis jag har berättade att hon brukar ha i banan och vanilj, ibland jordnötssmör. Personligen är jag skeptisk till jordnötssmör över huvud taget, men man kan väl prova någon gång. 

Och plugget går bra? Och plugget går bra! Det gör det, mycket för att jag har med medgörliga och behjälpliga människor att göra. Ett tag funderade jag på att avbryta arkitekturkursen igen eftersom jag varit sjuk så länge, men det fanns tydligen en bättre lösning på det problemet, så den får vara kvar ett tag till.Snart är jag dessutom frisk nog att ta den där turen till min lilla stad som jag tänkte på i slutet av september men inte hann med att ta! Bara det känns skönt, även om jag tycker om att plugga hemma när jag väl valt att göra det. Desto tråkigare när man inte gjort det så klart 😇
Eventuellt åker jag alltså till Östersund åt veckan, det beror på hur jag mår, men det ser ut att bli så i alla fall! 

Nu då? Nu ska jag bara ladda bryggarna, slänga ihop ett par grötburkar och så blir det kvällsrutiner! Ta hand om er nu! 💖







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...