tisdag 24 oktober 2023

Planeringsdag + en eftermiddag i min lilla stad!


Idag har planeringslampan lyst flitigt för mig. Det känns som att resten av veckan blir bra om jag planerar rätt och det kan vara så att jag för en gångs skull gjort det. Vegansk lunch i form av bönsalsa med ris, något jag har dåliga minnen av sedan tidigare då jag faktiskt aldrig ätit någon veganmat som jag tyckt om sånär som på några undantag i form av olika sorters sallad så klart.
Det här tyckte jag om i alla fall och mätt blev jag vilket var mitt mål. Efter det här kunde jag fortsätta planera! 

Och eftermiddagen bjöd på en liten stadsresa! Att åka in till Östersund när det är mörkt är lite mindre mysigt än att göra det på en ljus dag så då får man mysa till det i bilen i stället


Ett täcke och en stor kopp Frösö Blomster fick det bli. Jag är rätt nöjd med inköpet av emaljmuggen med Trondheimsmotiv ändå, emaljmuggar håller lite bättre än porslin när man är ute och reser. Fler lär det bli framöver bara jag hittar lite roliga motiv. 




Det ryms ju inte bara te i den här muggen utan också Trocadero, eller "Norrlands svar på Coca-Cola" som en kille sa till mig en gång. Det har väl blivit ett signum för Norrland, Trocadero men den är tydligen uppfunnen i Malmö. Nåja, det spelar en mindre roll, för mig är Trocadero väldigt Norrländskt men inte som hjortron så klart. 

När vi var i Östersund passade vi på att åka till stora Coop för att införskaffa lite mat och andra förnödenheter. Det kändes som en bra resa där vi fick mycket gjort. Köpte en del kycklingbaserad mat som vi kycklingmonster kan äta på när vi inte orkar laga någon riktig mat. Spett, nuggets och några thaikuber blev det så nu ska vi väl stå oss. 




En ostfralla med skinka och basilika blev en bra avslutning på kvällen. Ostfrallor har vi blivit allt mindre bortskämda med så vi tänkte att det var dags. En annan sak jag kände att det var dags för var en tub med nostalgi:

 

Den här tror jag inte att jag haft hemma sedan jag var barn, men jag minns doften från när jag var barn då den fanns hemma hos de flesta jag hängde hos. Jag tror att jag har hört det förr men inte tänkt på det, men den är tydligen gjord i Östersund. En nostalgisk doft som påminner om min farmor har den i alla fall och nu fick jag för mig att jag ville börja använda den igen. Jag har perioder då jag använder handkräm hela tiden och perioder då jag glömmer det och svär över att jag har nariga och torra händer i stället.

Ingen tur till banken den här gången, men jag tror att jag kommer hinna med det en annan gång, det är egentligen ingen större brådska just där och jag är väl inte helt frisk från förkylningen än heller.

Vad mer har hänt? Jag har tagit upp meditationen och affirmationerna igen eftersom jag fuskat lite för mycket med det. Och så sömnen! I kväll hoppar jag nog träningen och går och sover direkt, en dag mer eller mindre gör inget. Sköt om er nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...