måndag 2 oktober 2023

Nu börjar det ordna upp sig igen!


Äntligen kan jag börja plugga igen utan att känna mig totalt utpumpad. Jag har idag mest planerat och varit i kontakt med mina lärare och webblärare. Jag är fortfarande lite allergisk mot webblärare även om jag vet att det finns både bra och värdelösa sådana. Något jag tror jag råkat ut för nu är en spärr som suttit i sedan naturkunskapskursen i våras. Jag älskar kursen, men rädslan dör att springa in i en "fröken" till har satt käppar i hjulen för mina inlämningar. Fantastiska PTSD, hur du är omöjlig att komma överens med! 
Men nu vet jag att det är det, kan jag då sätta mig över det och försöka att åtminstone be om hjälp när jag kört fast? Jag har faktiskt gjort det och känner mig duktig!

Kursen då? Just inom arkitekturen känner jag att jag kanske förlitat mig lite mycket på boken, när de kanske vill ha fler källor för att se ett vidgat perspektiv. Yakkun:⇩

                                 

Mjah, "too easy" kanske man kan kalla det, om än han nog kan räknas till att vara en lika stor plugghäst som jag. Ironin kanske flödar ännu mer när han sa det till sin småkusin som han tyckte gick för mycket efter böckerna. I Ninninger tror jag ändå att han och hans kusin Kazumi var de Ninninger-karaktärer jag identifierar mig mest som. 

I morgon tror jag i alla fall att jag är frisk nog för att ägna mig både åt skolan och lite annat. Tänkte baka en lite större sats vaniljdrömmar eftersom folk tyckte så mycket om dem. Det hinner jag göra under lunchrasten tänkte jag. Planeringen kör vi på förmiddagen så kan vi plugga sen, det känns bra. Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig och se om saker blir bättre. sköt om er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...