onsdag 5 januari 2022

Stora sovardagen 💤

Idag har vi mest sovit och jag tror faktiskt att vi behöver sådana dagar ibland, speciellt när man arbetar på ett eller annat vis. Jag har även återfunnit kärleken till skrivhörnan under min säng som jag dekorerat med olika saker, bland annat min lilla norska drake Hilgoth och min gamla dödskalle jag köpte i Östersund under K2-tiden. En annan sak jag köpte under den perioden var min lilla ljusslinga med lotusblommor som jag bara tänder när jag sitter där eftersom adaptern blir så varm, sedan är det inte LED heller, så den drar mer ström.



Har dock alltid älskar den här ljusslingan även om jag inte alltid haft den framme. Den har tre olika färgblandningar på lotusblommorna av vilka jag tror att jag gillar den grönrosa mest. Det här med ljusslingor har jag alltid älskat så det lär väl bli fler när pandemin äntligen brutit av sin feta nacke! Det verkar luta ditåt. Nu verkar det redan komma nya saker man kan skriva domedagsrubriker om. Då är det tur att man vet bättre än att hänga upp sig på vad dumt folk har för sig. Kändis eller lokal förmåga, en ohjälpbar är svår att hjälpa, då får man hellre se efter saker man faktiskt kan göra något åt, sin egen värld så att säga. Det är ju ändå bara så man kan göra för att förändra världen. Visst kan man hålla sig uppdaterad, det är man väl skyldig till, men att ta tag i alla världens problem kan ingen och det är heller inget krav. Därför väljer jag bara att läsa nyheterna lite snabbt på morgonen och strunta i resten. Då blir det faktiskt mindre dramatiskt och man kan själv välja rubrikerna. Passar mig bra det 😊


Sedan hittade jag igen mina pusselringar som jag lade undan någonstans 2014 eller kring det. Dessa är ganska roliga att pilla med, men inget för den utan tålamod. Det här är en sexa och en åtta. Åttan ligger under sexan på bilden. 

Nu tänkte jag fortsätta titta på Göta kanal och ta det lugnt. I morgon tänkte jag att vi skulle baka en trettondagskaka efter ett gammalt schweiziskt recept också. Det blir intressant. Sedan ska vi eventuellt också baka en äppelstrudel om det inte blir till helgen. Det som återstår idag blir att prioritera in vad för göromål som ska finnas på schemat fram till sommaren och så ska loggen omvandlas till veckologg i stället för dagslogg. Det tar sig! Men nu ska jag ta en kopp te och titta på film och sortera innehållet i mina korgar. Göralös är en aldrig! Namaste 🙏, ta väl hand om er och vet att livet är för dyrbart för att slösas bort på onödigheter. 🌞

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...