lördag 15 januari 2022

När till och med tråkarbetena börjar se ut som något!


-Well, DET kunde jag inte säga 2007! Den här bilden kletade jag ihop under en lite seg lördagskväll då jag inte hade annat för mig och det enda jag så klart inte är supernöjd med är så klart handen! Sune har ju pianofingrar egentligen, men här ser de mer ut som dasslock. Jamen förlåt mig, Sune. Nu var jag visst dum!

Vad har jag gjort mer än att rita Gaiateckningar då? Minsta möjliga, har haft ont så har mest suttit i värmen i mitt rum och spelat "Frozen bubble" på nya leksaken. Jag vill ju med tiden skaffa en ny stordator men nu kan jag i alla fall skriva lite dokument utan att C-tangenten smiter. Varför den gör så på min gamla beror på att bladfjädern under den tangenten gett upp, så den är limmad mot själva vårtan... Vad heter de där vårtorna tangenterna sitter fast på? Nåja, alla vet vad jag menar för något antar jag och det är därför min gamla dator är lite wonky. Sedan var den ju begagnad när jag köpte den så den är väl inte helt osliten kanske. Den är tänkt att bli stationär med tiden den här.

Och i morse gav jag också Duo några minuter, för jag har verkligen fuskat med honom ett tag vilket inte känns helt rätt i och med att jag tagit på mig det här med att lära mig språk via den appen men haft så mycket i huvudet på sistone att det inte blivit av. Inte det att jag är lat, jag har bara inte fått in rutinerna efter julen, vilket kan vara lite si och så kanske. Men det har jag gjort, sedan har jag tittat på lite psykologiklipp och det här klippet var faktiskt en ögonöppnare för mig:
Tillsammans med det här klippet: 

Ja, för vem har inte träffat sånahär människor någon gång i livet för att sedan inse att det rör sig om folk man inte borde ha gått in i någon djupare relation med? Jag kan ju lugnt säga att jag träffat flertalet och att det faktiskt gjort mer skada än nytta för mig att ha dem i mitt liv. Därför fokuserar jag hellre på att lita på min magkänsla och bara hänga med folk som får mig att växa som person, alla andra får lov att klara sig utan mig så länge de har dålig karma och inte tänker göra något åt den. 
Men nu ska jag vara rättvis och säga att jag nog inte har världens bästa karma själv alla gånger och det vet jag. Jag försöker arbeta med det varje dag, även om jag är medveten om att ett frö tar tid på sig att växa. Jag tänker i alla fall ta hand om min lilla karmaplanta och sköta om den varje dag, så kanske Freyr ler mot mig och säger "Jodå, visst har du bra karma nu!" Det hoppas jag i alla fall! Sätt ett litet karmafrö du med och se vad som händer vettja, kan ju bli riktigt bra! Ta hand om dig inifrån och ut och visa kroppen att det visst finns något som heter everlasting love 💖 Namaste, vackra du, låt ingen stjäla ditt rampljus och låt dig inte luras av falska människor, kom ihåg att det inte finns någon som är hopplös, då skulle det inte finnas något hopp över huvud taget. Fred ut 🙏



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...