torsdag 6 januari 2022

Stora bagardagen!


Idag tog jag och drog med morsan på bagardag. Det var menat att vi skulle baka en trettondagskaka, vilket vi också gjorde, sedan blev det ju citron över så vi fick till en sockerkaka också! Det blev gott också det! Fast trettondagskakan såg ju lite ledsnare ut än jag tänkte mig innan jag stoppade in den. Ett helt okej bröd dock!



Dock skulle den ha varit lite rundare, typ som den var ogräddad, men alldeles allt kan man ju inte få. Bättre lycka nästa gång kanske.Då blir det även en mindre variant tror jag, den här kommer vi att äta veckan ut i alla fall. Men en sak vet jag: Jag kommer baka fler brytbröd för det verkar folk tycka om! Vem fick kungen? Jag! Kommer dock inte att berätta vad jag hade önskat mig för något, det ska man ju inte göra!

Och det sista som jag ska göra idag är att städa av borden i vardagsrummet så att man kan få lite fredagsmys avklarat. Känns som en bra idé för åt helgen ska jag organisera upp det i skrubben igen, det blev rätt konstigt sist så gör om och gör rätt är väl en bra lösning. Men då, i morgon är en annan dag -Namaste 🙏 Lev livet som du vill, inte som andra vill 💖
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...