fredag 7 januari 2022

Städdag och en liten titt i mitt lilla fotoalbum

Idag kom jag mig äntligen för med att inventera vad jag faktiskt lagt i alla shoppingkorgar jag spritt runt hela huset typ alldeles jävla själv. Det blev fyra över till annat, men resten kunde jag ha till något. Nu ska vi se vad som blir kvar efter Knut också. Sedan hittade jag mitt lilla fotoalbum med min lilla Wall of Lame i, där jag helt enkelt klistrat in en massa små klistermärkesfoton vi tog på den tiden det fanns en sådan automat på Mittpunkten. Andra småbilder finns också, som flumbilder vi tagit i automater, diverse gamla ID-foton och sånadär bilder man bytte i högstadiet. Vi hade faktiskt rätt kul när vi var tonåringar -Om man tänker på det. 



Nu ser jag att några av de här bilderna blivit missfärgade av tejp eller något sådant, men så länge jag ser vad de föreställer gör det inget. Man ska som sagt bejaka ljusglimtarna i livet, hellre än att slösa bort livet på en massa bitterhet. De här bilderna tog jag när jag mådde ganska... Dåligt ska vi väl säga, jag hade det inte så lätt, men jag visste en sak: Även om man mår dåligt ska man aldrig gräva ner sig och framför allt ska man inte låta idioter bestämma över en. Det är livet för kort för. Nej, en tur på stan, en fika med någon man gillar och många go'a skratt -Det är vad man ska värdesätta i livet. Då kommer kunskapen på köpet!

Idag ska vi äta lite revbensspjäll med hemmagjord grönpepparsås och rotsaker -Livsbejakandet är på topp, det lovar jag. Ta nu hand om er tills vi nu ses igen -Namaste 🙏





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...