fredag 21 januari 2022

Saker att vara tacksam över.

Fredagen har varit riktigt bra. Idag hittade vi igen den lilla delen till båtmotorn och behöver således inte köpa en ny. Den här delen är alltså stor som en lillfingernagel och väldigt svår att hitta om man tappar den på ett verkstadsgolv som jag gjorde. Efter ca en veckas letande gav vi nästan upp hoppet, när jag såg något som blänkte på golvet och där, mitt framför mina fötter, ligger den! Jag är övertygad om att med en sådan tur kanske man var dum som inte köpte en trisslott på en gång, man kanske hade blivit stormrik?

Fast på sätt och vis är jag redan ganska rik som har en så fin familj som jag har, jag är verkligen tacksam över att ha en så fin relation till dem som jag har, för tydligen är det inte jättevanligt att ha en så stark relation till föräldrar och syskon. Jag förstår så klart inte varför, men å andra sidan är det mycket jag inte förstår här i världen. Hur det kommer sig att det finns så många dumma människor i maktpositioner är väl en sak, en annan är väl varför folk känner ett sådant behov av att vara taskiga på ett eller annat vis, när det ger en så mycket större kick att vara snäll mot varandra. 

Idag var det en tjej som var riktigt gullig mot mig! Jag har ju äntligen kommit på att jag ska rita Unns mor Raven och såhär blev hon: 


Raven Storfors, iförd ragundadräkten! Jag delade med mig av denna bild i ett tecknarforum varpå den här tjejen sa att hon var så söt att hon ville testa att göra henne hon med. Jag sa att det fick hon gärna göra och igår hade hon gjort det: 
Så här är den, första gången någon gjort en Gaia-fanart och jag är väldigt stolt över att någon uppskattat mina karaktärer så mycket. Raven Storfors som realistisk, made by Kiva alltså 😊 Tack så mycket! 

Den här fredagen har varit fin med andra ord. Vädret har varit jättebra, batterierna har varit fulladdade och allt har känts gått riktigt bra! Jag börjar tro att jag är på väg hem från den här långa mörkerkörningen nu. Det vore inte en dag för tidigt!

Därmed ska jag alltså avsluta med att ge er tre saker jag är tacksam för idag:

  1. Jag HITTADE båtmotordelen -happy dance-
  2. Vädret var jättemysigt idag så jag och katten kunde njuta av en liten stund i vårsolen!
  3. Raven blev så uppskattad! Det värmer verkligen 💖
Sedan har jag äntligen lärt mig hantera den ångest som alltid uppstår när det pågår någon politisk debatt på TV. Andningen är viktig. Att inte brusa upp över andras dumhet är en konst, men det är den som bevarar lugnet längst som står som vinnare i slutändan. Därför har jag bestämt mig för att ta det lugnt med den där TV:n från och med nu. Det finns så mycket annat att vara arg på som är mer värt ansträngningen. 

Fast egentligen finns det ganska få saker just jag behöver irritera mig på. Jag vet egentligen att jag är älskad, att jag är trygg och att folk verkligen bryr sig om mig nu för tiden. Förr var inte det här lika självklart, så det är klart att det kan ta lite tid att vänja sig för mig som varit van vid att folk inte velat ha med mig att göra av skäl jag än idag inte vet, jag var väl jobbig. Men idag vill folk ha med mig att göra, ibland frågar folk till och med om jag lever, om jag mår bra. Det är just när jag inser att jag faktiskt har folk runt mig som undrar som jag inser detta. Jodå, jag mår jättebra när jag förstår att ni tänker på mig! Det är väl bara det att jag inte alltid tar mina vänner för självklara, det har jag fått lära mig att aldrig göra. Men en sak är självklar för mig och det är min tacksamhet över att de finns och bryr sig om mig. 

Och kanske är det så, du vackra varelse, att någonstans därute finns det någon som verkligen älskar dig och saknar dig varje dag. Du är en pärla i guld, en stjärna ⭐Du har något värt att belysa. Det gäller bara att hitta visa upp det. Namaste, ta väl hand om er i vintermörkret. Snart kommer ljuset igen 🙏


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...