lördag 8 januari 2022

Fredag/Lördagsuppdatering

 





Eftersom jag helt enkelt glömde att lägga ut något om fredagens middag får jag göra det nu. Det blev lite revben som blev kvar sedan i julas, en rotfruktssallad och lite julmust. Senare på kvällen öppnade vi en flaska bubbel också. Nej, inte champagne utan Pommac som vi brukar ha som substitut då alla här inte gillar champagne. 





Och idag var vi bortbjudna på fika till vår muminälskande granne. Jag har inte sett sportstugan sedan den förra ägaren bodde där, men grannen har verkligen höjt mysfaktorn. Plus i kanten är ju att hon även har en jättegullig katt som gärna hälsade men gosa ville den inte. Tigris brukar komma över och ge honom sneda blickar då och då, han har ju inga ballar menar hon. 
Och så gav vi dem en gammal sliten gitarr för några år sedan, den har hon pimpat upp med världens bästa Dunderklump 💖 Coolare kan den ju inte bli.

Lite toscakaka, Earl Grey ur muminmuggar och massa mys. Gärna igen!






Sedan var det dags att gå hem till sin egen sötnos och uppdatera schemat inför vårterminen. Än så länge verkar det bli samma ämnen eftersom viruset inte verkar ge sig och nästan alla skolor har nån form av närvaroplikt. Segt, men tålamod är ju en dygd. Det är allt bra tur att man har skaffat sig ordentligt med tålamod! Nu ska jag i alla fall se hur nya schemat blir, uppdatera loggboken till veckovariant och så ska jag använda schemaboken mer. Det blir ett bra avslut på denna myslördagen!

Sedan har jag faktiskt startad en månadslång detox från sociala medier. Idag var jag dock in på Facebook för att skriva ut bilder, men det var en så kort stund att jag inte räknar det som facebookande egentligen. Nu ska det inte "facebookas" något mer på en månad och det känner jag faktiskt kan bli skönt! I morgon ska jag snickra schema och göra lite glass, det blir skoj! Ta hand om er nu och kom ihåg att dålig karma bara kan komma från en person -dig själv. Namaste, vackra du 🙏





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...