måndag 15 februari 2021

Självinsikt och att lägga saker tillrätta!

 

Idag fick jag hem lite papper och journaler där det bland annat förklarades vad de hade för motiv till att göra det övergrepp de gjorde mot mig 2003. När jag läser igenom pappren inser jag att det mesta som står i pappren inte ens stämmer in på den bild av mig som kom fram efter att övergreppet hänt, så egentligen är det en stor oförrätt. 

Jag ska vara ärlig och säga att jag har en väldigt stor brist i mitt liv och den bristen ligger i "koncentration och fokus" som jag var så dålig på i grundskolan att många fick för sig att jag hade ADHD. Något som senare visade sig vara en felbedömning som skulle leda till ännu värre problem senare. Det är nämligen denna felbedömning som var det första fröet till att jag nu lever med PTSD. 

Fast å andra sidan kanske man inte ska gå och vara bitter över saker folk gjorde fel för snart 20 år sedan, det kommer man ingen vart med, så låt oss i stället bevisa för de här människorna som hittade på en massa dumheter att de hade fel om mig. 

Personligen känner jag att jag är på god väg att bevisa för de som trodde att jag inte var någon att räkna med att det faktiskt var de som tog sig tid att döma mig på förhand som inte var att räkna med för min del. Jag måste fortfarande öva på att bli mindre bitter, det upptäckte jag när jag läste vad som skrivits i tron om att jag ändå aldrig skulle begripa vad där stod, jag blir fortfarande högröd om kinderna och känner mig kränkt av vad som hände där och då. Kanske med rätta. Ett övergrepp som det här ska ingen behöva utstå, fast jag har i alla fall lärt mig en sak och det är att stå på mig, så att ingen annan kan göra det. 

Vad kan jag säga till dig som känner dig orättvist behandlad av någon då? Att oavsett om du får höra från folk att du har fel, att du är en idiot, att du har en dåres envishet, ska du inte ge upp hoppet om att det kommer en tid också för dig. Jag var nära att tro att det inte skulle komma någon upprättelse, men som tur är är jag envis som en gammal get, något jag tycker att du också ska vara, det skadar inte att vara en höstgeting i kalsongerna på din värsta fiende, det kan tvärtom vara så att hen förtjänar det. 


Ha en fantastiskt FET tisdag så ska jag se till att sova så att jag orkar baka Selmor i morgon! Tivats hälsar att han hatar att han har en fettodag om året, han som försöker hålla sig fit och allting, så jag tänker anordna fit-tisdag till honom alla andra tisdagar. Älskar du mig nu, Tivats? Inte, då får jag väl försöka med något annat... Natthumor är det värsta som finns, eller hur? 😆 Sov innan någon tror att du är knäpp nu, Gottfried Stüdz! 😡









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...