tisdag 23 februari 2021

Tisdagens bravader

I morgon blir det KBT-snack igen och visst kom ett av hjärnspökena på besök idag också innan jag bestämde mig för att sparka ut det igen genom att bevisa för spöket att det tillhör det förflutna. Jag vet att folk som snackat skit om mig haft fel i alla tider, men jag förstår fortfarande inte varför min bristande uppmärksamhet och perception ska bli så hårt straffade som de blev. Det är inte utan att man funderar på om det var någon där som hade någon form av personligt agg mot mig och därför lät det här hända på pin tji. En sak vet jag och det är att jag i många år gått med tron om att jag varit "obildbar" i bakhuvudet. Att jag aldrig skulle bli som alla andra. Men tänk om jag inte vill vara som alla andra. Om "alla andra" är sådana som delar vad som helst på facebook, som tycker att alla som inte delar deras åsikter är idioter... Då är jag nog rätt stolt över att jag aldrig kommer bli som dem. 

En sak vet jag i alla fall. Mina barn ska aldrig behöva gå igenom det jag gått igenom, det lovar jag. Jag vet även att det aldrig var mig det var fel på. Det stör mig bara att det skulle ta så många år innan fler än jag blev varse om den saken, ändå är det jag som har en bristande perception. Vilken logik.😒
Det värsta av allt är väl att man planterade ett frö av misstro i min skalle genom att hela tiden betvivla min inlärningsförmåga. Något jag och de som står mig närmast har full hyra med att få mig att förstå att det aldrig stämde. Jag ska i alla fall lova er att jag kommer dit, den moroten ska jag ta och sparka in i arslet på alla som trodde något annat! 💪

Vet ni en annan sak?

Idag har jag bestämt mig för att skaffa rutiner, så jag tog mig upp på morgonen och tog en liten promenad. Här kommer lite bilder därifrån:

Det var ganska snögloppigt ute, så jag tog bara en liten sväng upp till postlådan och tog en omväg genom skogen hem.





På vägen låg en liten snöboll som var formad som ett hjärta. Jag gillade den så mycket att jag tog kort på den. Det är fint med små detaljer i vardagen ♡


I skogen var det väldigt mycket snö och eftersom ingen annan än älgarna och rådjuren varit där och gått var det många vackra formationer som blivit av snön. Tyvärr har också några träd gått av i tövädret.

Efter det gick jag hem, käkade lite pannkakor och fortsatte på en av mina jättevirkningar. Det här ska bli en sjal med norrskenstema. Jag visar mer av den senare! Lär väl kliva upp tidigt också i morgon



Garnet är ett av Hobbiis twirlgarner, det är ett effektgarn som vandrar från svart till blått till grönt medan man virkar. Som ett norrsken ungefär. Lite synd att garnet är ett smärre helvete att virka med bara, men man vänjer sig vid det. Vackert blir det i alla fall när det väl är färdigt. 

Nu ska jag sparka på mina rutiner och gå och lägga mig. Kväll!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...