lördag 13 februari 2021

Lördagens bravader!

Idag har jag alltså kollat igenom en del av mina hantverk för 2020 och insett att jag varit väldigt insatt i temari! Här är de temarikulor jag gjorde innan jul och hade som juldekorationer och det är två till på gång!



Det blev allt som allt 10 stycken, det här är de som är färdiga. Varierande resultat så klart men några känner jag mig nöjd med. Två av temarikulorna har jag gett hemvävda band också, men det där har tyvärr stagnerat en aning eftersom jag tappade gnistan kring jul då jag var dum nog att lägga ut några av mina första band på Facebook. Jag har lärt av mina misstag och lägger nu inte ut saker där längre. De handarbetsbilder ni ser här visar dock mina framsteg från det att jag började med vad jag nu tog mig för med, till att jag lärt mig det fullt ut. Bandvävningen kanske kommer tillbaka, men just nu känner jag mig bara inte motiverad.

Sedan gjorde jag ett äpple igår också, jag tog aluminiumfolie och knölade det till en boll, som jag sedan jämnade ut med hammare och nagelfil. Jag är inte supernöjd då äpplet har lite sprickor i sig, men det går att göra fotoprojekt med det och det känns bra. Jag döper den här till "prototypen" tror jag.


Jag kanske gör en bättre version när jag mår bättre, just nu har jag ont och kan inte gå till verkstan för att göra ett snyggare äpple, så det får duga med det här och lite Photoshop tills vidare. 

Sedan har jag en stickning och ett par virkprojekt liggandes som jag bör ta tag i. Har även börjat hamstra garn så att jag har lite färger att välja mellan när jag får mina snilleblixtar. I somras/höstas började jag ju med en tunika i Lovikka som jag vet kommer att bli väldigt varm, men då kan jag i alla fall säga att jag har testat att göra en tunika i Lovikka när andra bara gjort vantar och mössor. 

Det som ska göras nu är att jag ska se vad jag har för projekt pågående och göra klart dessa innan jag börjar med något nytt, sedan arbetar jag vidare utifrån det. Jag har även planer på att ta revansch på matematiken, men innan jag gör det ska jag se till att läsa på så att jag inte kuggar på något dumt igen, det blir så dåligt annars. Så i vår blir det inte så mycket studerat förrän jag fått ordning på mitt bank-ID, så jag får väl helt enkelt göra det bästa av den rådande situationen. Skam den som ger sig! Sedan är det väl som syrran sa idag också -En måste ju ha något att göra medan en väntar på bättre tider! ❤️
Och det är ju precis det jag gör, jag väntar på just bättre tider och nu börjar jag äntligen tro att sådana tider kommer, i alla fall för min del! 🌸Mer om det kommer framöver när jag vet mer, nu ska jag skriva lite innan jag sover och laddar upp inför morgondagen. Ta hand om er! 💋




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...