fredag 19 maj 2023

Ny dator, nya möjligheter!


Japp, det blev en ny dator till slut. Min gamla trasdator får bli stationär uppe på "bört'n" där jag håller på att skapa ett kontor där jag kan jobba mer ostört. Där tänkte jag även låta skapandet av filmer och sådant ske, så kan jag ha den här datorn till skolan och färgläggning. Känns ändå som en bra lösning tills jag hittar sladden till hårddisken.




Idag snickras epoker tillsammans med min syrra och den här fjädermyggan som kom och sa hallå när jag satt och klottrade. Nu har det gått ett tag och jag tror att jag vet vad det är de vill med den här uppgiften. De vill se prov på att jag vet vad absolut eller relativ kronologi är, vilket man bäst ser på det sättet eftersom epokerna visar hur sånt ser ut. Detta fortsätter vi med idag så återkommer vi sedan.


Eftersom den fortfarande på ett eller annat vis kan kallas fungerande får den här skräphögen bo uppe hos mig på heltid, så kan jag ha min nya till större projekt 💪

Idag har jag med andra ord haft en fin fredag som bara kan bli finare med lite god mat, dricka och tilltugg så klart. Köpte även lite nya blusar idag eftersom jag kände för att unna mig något. Ibland får man känna så.

Sköt om er och låt ingen någonsin förmörka ditt solsken. Vi ses igen snart.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...