lördag 27 maj 2023

Idag har det gått nästan onödigt trögt.


Gud vad jag har känt mig slö hela den här veckan! Min research inom historien har gått relativt trögt även om jag vet att historia är ett starkt ämne. Även andra sysslor har gått trögare än nödvändigt och det jag fått gjort känns ha blivit väldigt lite ändå. Kanske är det pingsten som gör det, eller så har det väl låst sig lite och då får jag försöka bearbeta det på något sätt...

Men här är en liten lista över saker som jag faktiskt fått gjorda idag:
  • Lite färgläggning av diverse skisser jag haft liggande på datorn.
  • Ett kapitel till i en av mina tre pågående böcker
  • Rubriker till epokerna, de har alltså namn, men jag måste ju kunna förklara mig.
  • Minimalt med filmskapande, mest för att jag inte kommer överens med TTS-programmet Balabolka och så har jag jättemycket annat att stå i. 
  • Lite städande av köket och den förbaskade diskbänken! 
Okej, jag ska vara rättvis och säga att det visst hänt lite saker, men inte så mycket som jag hade hoppats på. Jag vet inte heller vad det sitter i, kan vara att jag slöat till nu när jag i stort sett är av med det tyngsta för säsongen, även om andra påstår att Historia kan vara jättetungt har jag faktiskt inte sett så mycket av det om än min perfektionist menar att mitt arbete kan bli snyggare och mer imponerande än det jag gjort hittills. 

Det jag misstänker är att det kan ha låst sig lite eftersom jag hade oturen att få en fröken i naturvetenskap. Ni som läst mina tidigare inlägg vet säkert skillnaden mellan en lärare och en fröken så jag tar inte upp det igen. Jag föredrar läraren varje dag i veckan i alla fall. 

Men i morgon tänker jag göra klart historian, tror att jag har allt som behövs för båda de resterande uppgifterna nu, om inte får jag titta på det då. Vi ses när vi gör det, tills dess -ta hand om er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...