torsdag 2 februari 2023

Helgen i ett nötskal, och så lite händelser från veckan


Den här helgen har varit relativt fin, lite gott käk, god dryck och...


GLASS så klart, ni som läst min blogg ett tag vet ju att jag älskar glass och ibland lyxar till det med att be glassbilen titta ner. Ja, hur annars ska man få tag i favoritglassen Hallonpralin? Sedan är väl jag lite av ett vuxet barn som blir glad när jag hör och ser glassbilen 🍦🍨



Dessutom är jag inne i en ny stickperiod! Den här gången blev det regnbågsstrumpor eftersom jag hade kvar ett par nystan med regnbågsraggi sedan förra årets halsduksstickande. Då blir det en improvisationsstickad rutsocka för att jag kände mig kreativ. Talböcker och anime på det!

Jag har ju försökt läsa "återstoden av dagen" under den här kursen och jag måste säga att även om det faktiskt är en intressant historia intresserar inte en grinig butlers resa genom livet mig nämnvärt. Dels är det väl så att jag inte kan relatera till hans historia, dels fångar inte historien mig på samma vis som andra historier, vilket kan göra en litterär analys svår men inte nödvändigtvis. Jag kan ha skymtat en idé någonstans där i horisonten, vi får se vad jag hittar på idag. Det är ju ändå bara den kvar av den här tunga kursen och jag har redan sagt att jag vill bli godkänd i alla fall. Inte för att jag tror att CSN bryr sig om jag inte blir det i just den här kursen, men det är väl bra att vara på den säkra sidan, dessutom vill jag ha engelska 7 som "merit" så det är lika bra att göra klart det som ska göras. 

Så i morgon är det fredag igen då! Vad ska vi göra för att få en så mysig helg som möjligt?
Ja, förutom att plugga in det sista lär det ju bli en hel del städande, matlagning och bakning. Kanske hinner jag med lite VR sen på kvällen? Säker kan man ju aldrig vara.

Innan jag nu går till sängs tänker jag räkna upp lite saker jag är tacksam över:

  • Att jag faktiskt räknas som normal nu för tiden!
  • Att ha haft en så mysig dag
  • Att ha någonstans att bo, i synnerhet när det är så kallt ute som det är
  • att äntligen ha i alla fall en liten egen inkomst.
  • att ha människor runt mig som bryr sig om mig och min familj.
Det finns alltid någonting att vara tacksam över, embrace the moment 💖 Sköt om er, LEV! 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...