måndag 27 februari 2023

Måndag och än har inte kreativiteten sinat!


Köksdag idag och jag känner mig fortfarande lika kreativ. Idag lagade jag två rätter som båda försvann snabbt som ögat. Det är så jag vill ha det när jag gör mat! På bilden ser ni dagens lunch. -En ugnsbakad ostomelett med skinka och basilika. Gott, enkelt och garanterat rent på faten efteråt!

I övrigt har det äntligen löst sig med religionen! Jag är inte speciellt bortskämd med flow när det kommer till studierna, så jag blir väldigt glad när det väl kommer upp! Jag lär söka något enkelt i maj/juni ändå, det känns som att det behövs för att jag ska ha någonting att rasta hjärnan med. Historia och arkitektur tänkte jag testa där, det blir intressant! I morgon kontaktar jag lite folk i det ärendet så är saken biff!

Jag kanske har missbedömt mina förmågor trots allt, det kanske han hade rätt i, min gamla lärare, men inte på det sätt han menade. Kanske är det så att vi alla missbedömer våra förmågor ibland, vi kan nog alla bättre än vi tror. Det tror i alla fall jag mer och mer på! Kanske är det därför jag fortfarande kämpar mig igenom motgångarna i stället för att ge mig så fort de visar sig, mentala eller fysiska. Kanske blir jag inte stridspilot, jag är för pacifistisk för sånt, men jag lär komma ganska nära om jag bara lägger manken till, för när allt kommer omkring klarar man mer än man tror. Jag gick ett helt liv och trodde att aritmetik var något jag aldrig skulle tycka om, det och gröna oliver, men nu sitter jag här och älskar båda. Jag ska aldrig mer låta andra bestämma vad jag ska tänka! Inte du heller vännen, skapa ditt eget liv, låt inte andra förändra dina tankar så länge det inte känns värt det. Du är en stjärna, precis som jag, som han där, hon där eller hen där! Det gäller bara att hitta sin egen plats i universum. Ta hand om er nu!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...