söndag 19 februari 2023

Helgens städtag!

Den här helgen har varit chill. Inget plugg att prata om, så jag har haft tid till lite annat. Igår städades lejonkulan grundligt och döm av min förvåning när katten faktiskt inte blev nämnvärt rädd för dammsugaren när jag kom inbullrandes med den för att få bort dammet från ryamattan, hon såg tvärtom glad ut att slippa dammet. Kanske är det så att hon lärt sig förstå att det finns ett samband mellan den här bullermaskinen och dammets försvinnande när man städar. Bullret gillar hon ändå inte, det är jobbigt för öronen när man hör 4-5 gånger högre än vi människor gör med våra halvtaskiga domesticerade öron. 




Skrivbordet har kommit fram under allt rat också, så nu kan man kanske snart sitta med studierna där i stället för nere i vardagsrummet vid TV:n. Lite VR fick avsluta kvällen, det kändes som en bra wrap-up ändå.



Idag har jag lite besvär med kvinnoveckans första fas, så jag har mest suttit och handarbetat när jag inte lekt med geografistudierna, som är sjukt intressanta! Jag vill ju bara plugga mer geografi efter det här, så intressant! Efter middagen tänkte jag titta lite på det där med kartor, hållbar utveckling och kanske i synnerhet då kartprojektioner som verkar vara något ganska intressant och roligt att leka med. Studsar runt mentalt av entusiasm över detta. Lite religion på det, det tycker jag väl inte lika mycket om, men jag anser att jag ska lära mig det ändå, eftersom det är något jag tycker är viktigt att förstå, liksom historia, geografi och samhällskunskap. En del menar att de här ämnena är onödiga och tråkiga, dessa har enligt mig fel 😉

Det lär säkert hinnas med mer idag, men troligen inget superintressant, så jag tänker att vi ses framöver. Sköt om er, bry er om varandra, liksom er själva. Kaos finns där, men glöm inte att kaos inte kan existera utan harmoni, således finns även den där, bestäm själv vad du lägger vikten på i livet. Nu ses vi, Shanti 💖💋




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...