fredag 17 februari 2023

Gråvädersfredag



17 februari. Än har han inte gett upp, kung Bore. Snön yrde om oss när vi körde hem genom vår annars så vackra by. Väl hemkomna blev det snacks och iste och så klart en stek som mor ordnat tidigare. En fin fredag, vädret till trots!

 Idag har jag mest sovit, då jag haft någon konstig förkylning i kroppen, som nu börjar gå över, men ändå gör mig totalt utkörd. Så då är frågan om man ska kliva upp tidigt och ändå somna mitt på dagen, eller sova till mitt på dagen och vakna med samma flexibilitet som ett kassaskåp. Där är det enkla svaret förstnämnda, men jag sov tyvärr lite för länge för min överrörliga kropps tycke idag, det ska jag erkänna!

Och nu har jag även två tentor och i alla fall en sjukt intressant kurs att se fram emot. Engelskan tentar jag av nu på tisdag medan psykologin får vänta tills i mars, vilket ändå är snart. Skönt att ha dem ur vägen ändå, det har varit väldigt mycket strul kring de här annars intressanta ämnena, så rent mentalt känns det ändå skönt att "slippa" dem om man får uttrycka det så. -Det får man! 

Sedan har jag fått nya kurser också, jag valde ett par ganska enkla kurser till att börja med, så att jag kan göra lite annat än bara sitta i en vrå med näsan i en bok liksom, men det är sjukt intressanta kurser måste jag ändå lägga till! Geografi 1 är en av dem, där ska jag visst få titta lite på kartor och annat intressant. Boken hade jag visst glömt att köpa så det får jag göra nu... Alltid något. Sedan har jag en religionskurs att ta hand om också, men den ser så enkel ut att jag tror att jag blir klar med den fortare än med geografin, som jag ändå tror att jag är klar med inom utsatt tid! 

I morgon är det i alla fall dags att städa sovrummet igen. Det ser ut som om jag och katten haft någon typ av raveparty där tillsammans med Taz... Ingen inredning man önskar sig frivilligt, så det får vi ta itu med helt enkelt. Ta in ved stod också på schemat, så det finns alltid något att göra!
Sköt om er, det finns alltid någon som har det sämre än du 💖



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...