torsdag 23 februari 2023

En soft dag i min lilla stad


Det är väl inte utan att man får erkänna att man saknat de där dagarna när man kunde hänga med vänner på stan utan att oroa sig för restriktioner. Idag tog vi en dag i stadskärnan där jag satt inne på bibblan med en talbok och tecknade innan jag följde med systern och käkade lite enchiladas på ett nytt ställe i stan. Ett nytt ställe som vi lär besöka igen, det var faktiskt riktigt mysigt.



Maten på det här stället var jättebra, guacamolen var nästan som hemgjord och inredningen var jättemysig. Därefter var det dags Sedan har jag varit på bra humör hela dagen, så jag  tog en liten fotopromenad innan jag slog följe med ett par kompisar för att fika lite.

Under promenaden såg jag en överfylld stupränna som jag gillade. Jag vet inte varför men jag tyckte att den var söt.





Väl hemma fick jag möjlighet att måla upp "farmor och farfar" som är ett par kryddströare jag hittade för väldigt länge sedan, men tyvärr råkade diska så att färgen flög av, så jag har målat om dem nu. Det fattas lite rött på farmors läppar bara. 

Idag har varit en bra dag, morgondagen lär bli ungefär lika bra, med matlagning och inredning på schemat. Det blir vackert! Ta hand om er nu!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...