söndag 31 juli 2022

Helgen i ett nötskal

Vi börjar med en vy från kvällens läshörna! Satt mig i stugan nere vid älven och intog sommarkvällens lugn, bitvis avbrutet av kajornas kacklande från träden. 

Idag blev vi äntligen klara med årets stockhög. Det kom lite sent eftersom gårdens traktor Berta-Märta blivit lite sjuk och behövde gå till en doktor. Eller vi behövde reparera traktorn! Sedan blev vi förkylda, troligen Omicron eller något sådant, sedan kom foten på det, så det tog sin tid.




Men nu är det avklarat sånär som på den enorma mängd näver och skräp som nu ska fraktas bort. Medan vi rensade hittade vi en liten näverbit som nästan hade formats till en liten bock! Den var så söt att vi tog in den för att fixa till den en aning. 




Och vedens avslut firades med utemat så klart. Idag blev det lite snabbmat på byn och jag valde lite nuggets som gärna satt ihop med stripsen. Trocadero och currydressing som tillbehör, så var vi glada. Den här mängden pommes behövde jag hjälp av två pers för att äta upp. Det blir aldrig någon muckbanger av mig!

Den här helgen har varit givande. En del besök, lite myskvällar i växthuset och så mycket litteratur man orkar läsa! Det kan sällan bli bättre! Jag har till och med hittat en bokserie att komplettera!

Just nu känner jag att sommaren fortfarande har mycket att ge, detta trots hunddagarnas (eller rötmånans) intåg i världen. Än finns det tid för njutning och jag hade tänkt njuta i fulla drag hela den här sommaren. Gör det du med, det finns mycket att vara glad över om man bara har förmågan att se det. Tänk på det du. 
Namaste🌸





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...