torsdag 28 juli 2022

Det enda jag egentligen bryr mig om är lugnet


I kväll tog jag och syrran ett snabbt beslut om att göra en liten utflykt bort till Mynnet för att leta arter och plocka lite cikoria till turisterna. Nu är det bara en av dem som är kvar, men hon kan gott få se något fint i sitt liv hon också. Plus att man får göra någon glad, det är alltid uppskattat.

Det fanns en del arter, men de flesta var redan loggade, så jag blev glad när jag hittade en liten vit näckros som ensam guppade där på vattnet. Det ska finnas väldigt många längre in i viken, men jag har inte hunnit åka ut och se det än. Det finns lite planer på att ta en båttur till helgen så vi får väl ta en titt då 😊

Det här lilla gräset loggade jag eftersom jag aldrig fått veta vad det heter. Som barn kallade jag dem enbart "sånadär" som jag är ganska säker på att de inte heter.


En liten fisk lyckades jag även logga. Vet inte vad det här är för sort, men de är små som neontetror i alla fall. Finns typ överallt och vi kallar dem för "spelfisk" här, vad de egentligen heter vet jag inte. Gräset de simmar runt i är i alla fall vattenpest. En invasiv art som växer lite överallt.



Lite kamomill hittade vi vid vägkanten på hemvägen tillsammans med någon form av blåklocka, gissningsvis knölklocka. 






Vi kom i alla fall hem med en stor kvast cikoria till vårt hus och till Lillstugan, väldigt uppskattat, våra fick trängas med några klockor sedan förra resan. Det blev snyggt till slut och i morgon ska det storstädas inför helgen. kan bara bli fint egentligen. 


Tills vi ses igen har jag några ord ni ska få ta med er. Låt aldrig negativ energi komma dig inpå skinnet, du vet ju ändå att energier kommer och går, så även den negativa. Så ha orken att stanna upp ett slag och fundera över värdet i att låta energin stjäla delar av din positiva energi. Tänk sedan lite till så ska du se att det inte är värt besväret. Ta in nuet och förstå att varje minut räknas, varje sekund är värd din tid, du behöver bara inse det 💖


Namaste vackra du 🙏


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Den här veckan har det inte hänt jättemycket

  Den här veckan började vi med att ta hand om äpplena vi fick av grannen förra lördagen. Det blev en hel del saker av dem! Torkade äppelri...